Besökare

tisdag 31 juli 2012

Det sitter i ryggmärgen...

 
Gig i Uppsala för exakt fyra månader sedan...
I lördags förvånade jag ju mig själv med att tacka ja till ett Sista Minuten-gig. Jag hade då inte uppträtt på en och en halv månad, vilket då hade varit ett kort och ytterst bekvämt gig tillsammans med en erfaren musikräv. Mitt senaste typiska Carro-gig (Fullt Ös - Medvetslös) var däremot ytterligare en månad tidigare. Därför var jag lite skeptisk till hur lördagskvällen skulle fortlöpa.

Skulle jag kunna röra mig till musiken? Hur skulle det gå med andningen?
Skulle rösten palla 3 x 45 minuter?

Det blev en svettig, men oerhört trevlig tillställning. Folket dansade och stämningen var på topp. Till och med jag klarade av att dansa hela kvällen, kanske inte lika hysteriskt som vanligt - men tillräckligt. Andning var under kontroll, trots att jag annars känner mig som en Flåsa-Maja. Rösten höll också otroligt bra, som om jag aldrig hade haft ett uppehåll. Det kan jag dock inte riktigt förstå, eftersom det handlar om muskler som inte fått ordentlig träning på 2,5 månad. Visst sjunger jag en hel del här hemma, men inte fokuserat och två timmar i sträck.

Betyder det här då att jag skulle kunna ha struntat i uppehållet?
Nej, det gör det inte. Graviditeten påverkar kroppen alldeles för mycket. Jag kan ju exempelvis inte rigga själv och redan i andra passet började fogarna att strejka. Trots att jag för första gången giggade UTAN high heels. Tack vare adrenalinet som pumpade i takt till musiken kunde jag fullfölja spelningen, men smärtan efteråt ska man inte göra till en vana. Vidare tror jag inte att ljudnivån är bra för September, även om fostervattnet naturligtvis dämpar det värsta. Någon enstaka kväll är okej, men nu får det vara färdigrockat för en tid framöver.

Promise!

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Men det måste ändå ha varit skoj att få vara tillbaka för en kväll! :) Snart står du där igen, med maken och lilltjejen bak i kulisserna. ;)

    SvaraRadera
  2. Du är ju rolig du! :D Kan se dig med September på scen sen med rosa små söta hörselkåpor med små söta döskallar på när du kommer uppträda sen igen! =)

    sv: Håller med, den tar finfint men samtidigt som den tog bra och var lite rolig och annorlunda så kommer den inte köras så ofta här heller :) HAha, passet ja.. 2 timmar..trodde jag aldrig skulle komma hem :P Hahaha :D

    SvaraRadera
  3. tack fina du! haha ja det var lustigt! va din kamera bra då?? du kan kolla in bilder på min nya. kramar:)

    SvaraRadera
  4. Hej skönt att Giget gick bra,,,Jag klarar inte av dessa pekplattor som det är på laptoparna,,nä mus ska det vara,denna är min första trådlösa,,funkar skitbra..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  5. Imponerande att du kan ha den energin fortfarande! :)

    Skönt med lite vila från det kan jag dock tänka mig. Är det någon gång i livet det är viktigt med vila för kommande utmaningar så är det ju garanterat nu...:)

    Kram

    SvaraRadera