Besökare

onsdag 25 juli 2012

Doggy style

När jag låg med värsta feberfrossan igår, gjordes en välkomnad upptäckt: Under min träningsväska låg en påse innehållandes 1000 kronor. Så vitt jag vet har jag inte lagt en påse där, åtminstone inte de senaste två månaderna. Eftersom jag är den enda i familjen som lägger pengar i fryspåsar, var det dock ingen tvekan om att det var jag som hade lagt den där.
Det där med att hitta pengar här och var, har tidigare varit ett ganska vanligt fenomen. Jag och min Partner in Crime Elin brukade ofta sitta och fundera över en söndagskopp kaffe på Wayne's, hur vi hade kunnat spendera så mycket pengar under föregående utekväll. För att en vecka senare hitta pengarna i ett trasigt foder i handväskan eller ihopknölade i en ficka som man aldrig använt tidigare.

Det är lite doggy style över det där, som ett skafferi för hårdare tider. Istället för att gräva ner ben, gömmer vi pengar. Jag kan lova att det är en riktigt trevlig överraskning, när pengarna sedan dyker upp som från ingenstans. Samtidigt kan man ju hävda att det allra bästa vore kanske om man hade full koll på vart pengarna tog vägen från första början...

 Love,
Carro

7 kommentarer:

  1. Halloj!
    Hoppas du mår mycket bättre idag för det där med att ha ont i njurarna är verkligen inget vidare.
    Trevlig överraskning du fick där. Du verkade iaf inte ha saknat din tusenlapp =))
    Anders sjukdom har just blossat upp igen så nu är dosen cortison megaökad =((
    Ha det gott och krya på dig
    P.S kaffe finns alltid
    KRAMAR/Y

    SvaraRadera
  2. alltså jag var bara i butiken och handla kläder från VS haha ;) allt bra med dig?? kramar (en vacker dag ska jag på casting där, det skulle vara min dröm)

    SvaraRadera
  3. Hmmmm, kanske borde man ta och prova detdär, låter helt klart intressant... ;) =)

    / Pia

    SvaraRadera
  4. Hej du,,oki oväntade 1000:- spänn är ju inte dumt,,ja nu är det GPS som gäller min vägkarta är inaktuell,den är över 10 år gammal..jag for en liten längre sträcka innan jag stannade..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Haha, vilken härlig överraskning! :)

    SvaraRadera
  6. hehe trist med regn , idag tog jag årets första dopp
    och det var 30 grader varmt ute idag
    sååå härligt.
    händer hos dig imorrn?
    kraam

    SvaraRadera
  7. HAha! :D Näpp, ingen vinst :) Var 1 nr ifrån att vinna 400:- ena gången och 1nr ifrån att vinna 6000:- nästa gång :P Gött att man "bara" förlorar 115:- när man inte vinner på bilbingon =) Himla trevligt att bara åka iväg och mysa under några timmar :) Har ni bilbongo där uppe?=) Klockrent, första gången jag var med för typ 3-4 år sedan så var det inte så många unga där.. men NU! SHIT! Huuuur många som helst som är mellan 18-30 på bilbingo!! Hjälp :P

    SvaraRadera