Besökare

fredag 27 juli 2012

Gravid i nionde månaden!!!

Jag kan knappt tro att det är sant,
men idag har vi gått in i nionde månaden.
Ibland har jag tyckt att tiden nästan har stått stilla, men samtidigt känns det inte alls så länge sedan den där stickan överraskande påstod att jag redan var i åttonde veckan.

Jag tror att storken kommer att leverera om precis en månad, den 27e augusti. För Septembers skull hoppas jag dock att det hinner bli just september, för att hon ska slippa berätta en miljon gånger att hon faktiskt inte är född i september, men att läkarna hade trott att det skulle bli så.

Redan nu har vi åtskilliga gånger stött på missförstånd:

"Vad ska hon heta?"
"September"
"Jaha, hon föds i septemeber. Men vad ska hon heta?"
"September."

Hon är i alla fall oerhört efterlängtad nu. Även om det fortfarande inte riktigt går att förstå att den vidunderliga känslan i magen, faktiskt är sparkarna från vår lilla prinsessa.

Love,
Carro



8 kommentarer:

  1. Sån fin liten mage du har fortfarande! Precis som du säger,man ska vara glad att inte bli alltför stor. Det är så dubbelt det där, å ena sidan vill man ju att det ska synas, å andra sidan vill man kunna träna som vanligt. :)

    SvaraRadera
  2. Härliga bäbis-mage! :D Tiden går så fort! Plötsligt tar de körkort! ;)

    SvaraRadera
  3. Vi får hålla tummarna att hon håller sig inne till september då. Iofs kan jag tycka det blir ännu mer speciellt om hon faktiskt fyller år i augusti men heter september. Även om hon som sagt kommer få förklara det många gånger...

    Otroligt fin bebismage i alla fall! Får jag någon gång barn och är lika fräsch och snygg som dig i nionde månaden skulle jag vara överlycklig! :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker din mage ser så underbart go ut och liten i jämförelse med min men kanske kameran som lurar...
    September, så fint namn och hoppas hon rocken rollar i magen fram till 1 september i vart fsll.. ;)

    /Pia

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket :)
    hur är det med dig då? kram :)

    SvaraRadera
  6. Ååååh vad häftigt! :D Kan inte fatta att det har gått så fort redan. :) Skrattade gott åt det återkommande missförståndet med namnet och månaden :) Rågillar hennes namn btw! :)

    SvaraRadera
  7. Mors,,Tackar,,dom gässen är väl inte populära någonstans,dom skitar ju ner så förbaskat..Ja du,vandra i ditt lyckorus,hoppas hon vill vänta till September med sin världspremiär..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  8. Det är en söt liten mage du har. Hoppas prinsessan väntar till September innan hon tittar ut. Gillar namnet skarpt, September är dessutom en av mina favoritartister :) Hoppas du får en fin lördag.

    Kram Kram
    Kina

    SvaraRadera