Besökare

söndag 3 juni 2012

Vecka 28 - bruden tjockar på sig

Vi har klivit in i vecka 28 nu och det är 20 veckor sedan det ganska omtumlande beskedet kom. Jag kan inte på något sätt och vis förstå hur ens känslor kring familj/barn kan förändras så, från en dag till en annan. Hur man en dag helt plötsligt blev nästan överdrivet rädd att mista något, som man dagen innan inte ens visste om att man hade. Redan nu kan jag konstatera att det har varit en otroligt fascinerade och spännande resa, trots att vi ju ännu bara är i startgroparna.
Det växer i alla fall så att det knakar nu. Jag hade aldrig någonsin fantiserat om hur en gravid Carro skulle se ut och med facit i hand skrattar vi gott här hemma åt den finurliga formen som magen tar. Samtidigt är ju bruden ganska stor nu, så det är ju klart att hon ska ha schysst space. Enligt mina gravid-appar, smått beroende, är hon hela 35 centimeter lång och tydligen håller hon på att tjocka på sig som bäst just nu.

Nu ska vi sätta oss vid pianot ett tag. Hon verkar gillar när jag spelar och sjunger. Tids nog ska hon få sin egen låt, men i nuläget går det inte att sätta ord på något man aldrig har upplevt. Kan tänka mig att det blir några produktiva månader i höst däremot.

Love,
Carro 

11 kommentarer:

  1. Herregud så fin du är!! Tänk om man ser ut så om man blir gravid, haha I wish :D

    SvaraRadera
  2. Aaawhh! Vad mysigt inlägg! Och mysig mage! <3 Vi förväntar oss att få höra låten här sen! ;) Framförallt ser jag fram emot låten du gjort till henne när hon är tonåring sen. Vill höra skillnaden där ;) HAHAA!! ;)

    Kraam

    SvaraRadera
  3. sv:Instämmer till fullo! :)

    Tack detsamma,finis! <3

    Kraam :)

    SvaraRadera
  4. Kul med snyggmagen,där mår fröken september bra..
    Ja det var bra drag i fredags,synd att Jerka hade ryggskott,,men han klippte bandet i alla fall..Hoppas det blir lite fart i parken nu när Cilla tar över med en massa nya idéer..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Att vara gravid är verkligen något som klär dig, Carro! Du strålar!

    Ha en fin söndag i regnet!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. .. och jag instämmer med övriga: Du är superfin!!
    Fröken september kommer inte skrika då hon ser dagens ljus, hon kommer att sjunga, det är jag säker på.
    Ja det ska bli kul att få höra låten sen =))
    Ha det gott!
    Kramar/Y

    SvaraRadera
  7. Så mysigt! Och jag kan tänka mig att graviditeten ger kreativiteten en extra skjuts, många nya tankar i huvudet. :)

    SvaraRadera
  8. Njut av tiden nu.... Snart kommer det säga bara poff och så är du höggravid och undrar hur du sall knyta skorna... ;)
    Findin gravid mage är... <3

    SvaraRadera
  9. Ser jag ut som dig den dagen jag är i v 28 så skulle jag vara otroligt nöjd. Supersnygg!

    Sv: Loppet gick bra men var riktigt kallt och blött där på slutet. Börjar dock tina upp nu...*ler*

    SvaraRadera
  10. Ja och jag gillar innehållet i den med vit choklad och mandaringranulat bland annat... :P Ha en toppenvecka du med och hoppas magen din mår bra! Vilken fin mage som du har och kan tänka mig att den lilla gillar när du spelar och sjunger.

    Kraam!

    SvaraRadera
  11. fin gravidmage du har! :) Kan tänka mig att det är underbart och lite småläskigt på samma gång, känslan av att det växer och växer!:) hihi SV: jaa, riktigt kul att vi vann! :D Kram

    SvaraRadera