Besökare

torsdag 31 maj 2012

Världens Bästa Man

Jag har legat hemma och kurerat mig även idag. Natten var en mardrömsliknande historia med extrema svettattacker varvade med rejäl frossa. Jag har faktiskt aldrig haft en liknande frossa tidigare, praktiskt taget hela sängen skakade och jag var iskall. Som tur är har jag Älskling, som är betydligt varmblodigare än jag, bredvid mig i sängen, så både jag och mitt tjocka täcke har krupit in under hans täcke.
Den enda personen på hela jorden som dyrkar solen lika mycket, om än inte mer, än jag.

Jag har verkligen Världens Bästa Make på alla sätt och vis. En favvo-kollega brukar fråga med glimten i ögat (tror jag i alla fall):
"Carro, vad har du gjort för att förtjäna en sådan man?"
och jag kan inte annat än att le, rycka på axlarna och konstatera att
jag är en otroligt lyckligt lottad bastard.

Igår ringde förresten Älskling och berättade att han hade köpt en självgående dammsugare.  Så himla skönt!
Han kan han, min underbara man.

Nu håller ögonlocken på att slå igen, så det är dags för lite "pre-dinner-sömn". Förhoppningsvis svettades jag ut den sista skiten i natt, för idag har jag varit feberfri om än ganska svag. Om det inte kommer något bakslag inatt, blir det jobb som vanligt imorgon.

Love,
Carro

8 kommentarer:

  1. Oj vad du drabbats av mycket det här året =(
    Tur att du har en så underbar man *blink*
    Krya på dig ordentligt nu och gå inte och jobba för tidigt. Det finns ingen som tackar dig för det. Ligg kvar i sängen tills du är helt bra.
    Sköt om dig och hälsa Leif.
    Kramar/Y

    SvaraRadera
  2. Tackar det var en underbar dag oxå sonhustrun tog bilderna när vi gick hem från en 65 år fest..
    Ja du Carero den gubben ska du vara rädd om.Kramen.

    SvaraRadera
  3. Om den där dammsugaren fixar att gå i trappor med så köper jag den direkt... =)

    Sv: Jag har kunnat äta precis allt, inga konsigheter men innan läggdags får jag inte äta för då guppar det i halsen på natten så jag får äta 2-3h innan säng gång och just nu får man inte plats med så mkt mat åt gången imed liten tar plats.
    Som sagt jag har varit väldigt lyckligt lottad under min graviditet med alla sorters krämpor.. =)

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen du är kry imorgon, vilken kanoninfluensa du åkte på! :(

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Skönt att höra att du mår bättre. Inge vidare att ligga och huttra/ toksvettas. Ännu mindre skoj om man är gravid också kan jag tro..

    Tur att du träffade din Rambo! Han verkar verkligen vara en kanonkille!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilken man! Så glad för din skull :) Krya på dig vännen! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Ååååh!! Jag blir alldeles tårögd av detta inlägg! Du är SÅ värd en bra man, Carro! Underbaringar! :) Måste pipa till jobbet nu. Krya på dig! <3

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Krya på sig! Kärlek läker!

    SvaraRadera