Besökare

onsdag 20 juni 2012

SOMMARLOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ladies and Gentlemen: Nu har tjejen gått på sommarlov.
Och ett välförtjänt sådant också...

Med en näst intill skrämmande trötthet i kroppen, hade ledigheten inte kunnat komma mer lägligt. Framför mig ser jag lata dagar i solstolen, några bra böcker och ett saftglas med massor av is.
Det blir första sommaren på många år som jag inte kommer att vara ute på turné och det känns lite ambivalent. Det ska visserligen bli jätteskönt att bara ta det lugnt och fokusera på mitt och Septembers välmående, men samtidigt är det något alldeles speciellt med sommargig. De flesta människor lyser, precis som solen, upp på sommaren och det är nästan alltid galet röj framför scenen.

Det är även ganska fridfullt att köra hem efter giggen i sommarnatten. Se solen gå upp vid horisonten och sedan nästan inte vilja lägga sig överhuvudtaget, eftersom man inte vill missa en endaste timme av det underbara som sommaren har att erbjuda.

Ibland har man haft riktig tur och fått spela i underbara miljöer, som exempelvis alla giggen jag gjorde vid Höga Kusten-bron för två år sedan...

Det är något alldeles speciellt att kunna avnjuta en iskall öl efter ett lyckat gig, en ljummen sommarnatt.

Nu lägger jag alla jobbtankar åt sidan och omfamnar det stundande sommarlovet, som sträcker sig drygt en vecka in i augusti. Då blir det eventuellt två veckors jobb och sedan tänkte vi välkomna fröken September. Inte bara lite att se fram emot, med andra ord.

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Låter helt underbart med sommarlov!

    Efter en riktigt hektisk vår ser jag fram emot min semester som börjar om två veckor riktigt mycket! :)

    Njut ordentligt nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en riktigt mysig sommar!!

    SvaraRadera
  3. åhh bara njut nu när du är ledig, september, vilket coolt namn! :D trevlig midsommar önskar jag dig och din familj!! :)

    SvaraRadera
  4. Mors,,Hoppas du får ett fint,mysigt sommarlov..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Då är vi två som har sommarlov nu. =)

    Låter som du planerat en bra ledighet till dig själv. =)

    SvaraRadera