Besökare

måndag 18 juni 2012

Beloved Workout

Förra veckan blev verkligen en optimal träningsvecka. Mitt prio ett ligger just nu på att bibehålla en god kondition och prio två ligger på att underhålla muskelstyrkan.

måndag och tisdag var jag på gymmet. Där började jag båda dagarna med 30 minuter på crossen. Efteråt körde jag på måndagen en övning á tre set rygg, bröst, axlar, biceps och triceps. På tisdagen körde jag omvänd ordning på muskelgrupperna och andra övningar, men fortfarande bara en övning per muskelgrupp.

Med bra musik i öronen går tiden väldigt snabbt, både när man promenerar och på crossen.

 På onsdagen powerwalkade jag i 45 minuter och körde sedan 25 minuters styrketräning utomhus på tomten och på torsdagen nöjde jag mig sedan med en 45 minuter lång powerwalk.

fredagen var det välförtjänt vila, för att sedan orka med ett 50 minuter långt Afro-passlördagen. Igår, söndag, var jag tillbaka på gymmet och dunkade av samma pass som i måndags, det vill säga kondition på crossen och sedan styrka.

Även om intensiteten ligger långt under vad jag är van vid, känns det himla skönt att bara kunna hålla igång. Jag blir en piggare och gladare människa och jag sover betydligt djupare. Eftesom jag inte vet hur länge till kroppen klarar av vissa träningsmoment, passar jag på att njuta extra mycket både under och efter passen.

Det är nog viktigt.
Att stanna upp ibland och uppskatta det man har,
oavsett om det gäller träning, jobb, familj eller något annat.



Love,
Carro 

6 kommentarer:

  1. Du får till riktigt bra träningsveckor fortfarande, grymt! :)

    SvaraRadera
  2. Ååååh vad träningsugen jag blir nu!!!!! =)
    Så glad för din skull att du fortfarande kan träna. =)
    Hade själv tränat med om inte magen vart i vägen... ;) Och kroppen sa ifrån, rätt fantastiskt hur kroppen fungerar för den säger verkligen till specielt nu under graviditeten.. =)

    SvaraRadera
  3. Guuuud vad du är duktig. Jag är så imponerad.

    Ha det gott!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Fint m kulan!

    SvaraRadera
  5. Låter som du får en hel del träning just nu, härligt!

    Hoppas du får en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  6. Go kväll!

    Så kloka ord du avslutar med! Så sant - och så viktigt - att stanna upp ibland.. Tyvärr glömmer man det allt för ofta!

    kramen Jenny

    SvaraRadera