Besökare

onsdag 27 juni 2012

How to Waste a Day

Imorse vaknade jag upp mer utvilad än någonsin. Jag hade ett vagt minne av att Älskling hade gått till jobbet, men gissade att jag antagligen hade sovit till närmare halv nio. Dröm om min förvåning när det visade sig att klockan var 11!

Halvt panikslagen flög jag upp ur sängen och började sortera i huvudet vad jag måste hinna med under dagen. Sen slog det mig, jag måste egentligen ingenting idag. Det finns massor av saker som jag borde göra eller åtminstone kan göra, men världen går inte under om jag inte gör det just idag.

Mañana - Det är grejer det!!!

Däremot höll jag på att glömma bort min "Ta dagen som den kommer"-inställning när jag skulle ge vår router ett nytt försök, efter att ha freakat ut totalt på den för en dryg månad sedan. 1 timme och 40 minuter med olika telefonsupportrar, men nu fungerar den äntligen som den ska. Man kan sammanfatta det hela med att några av de som jobbar på Telias support borde söka sig ett nytt jobb, såvida de inte behagar att lära sig det de redan har. Hade jag varit en riktigt god medborgare hade jag ringt tillbaka till Telia och förklarat för dem, vad de borde ha förklarat för mig (hur man får igång sk#ten), men jag hade liksom fått nog.
Förövrigt så kan jag berätta att jag fick ett ytterst konstigt infall igår som ledde till att jag bakade bullar. För första gången i mitt liv. Det bra med bullarna var att det luktade riktigt gott i köket, det mindre bra var att de inte smakade särskilt mycket. Lite besviken där, men jag får be om tips från mästerbagaren i familjen - min mor. Älskling åt i alla fall med god aptit, så det var kanske ingen ren och skär katastrof i alla fall.

Efter en powerwalk ska jag nu fortsätta med min bok, Döden skall du tåla av Karin Fossum. Bortsett från att jag inte är så förtjust i böcker som har översatts från sitt orginalspråk, är det en ganska bra bok. Lättsmält och absolut inte långdragen.
Viktigt för personer med dåligt tålamod... som jag!

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. det är värt väntan du är snart i mål hehe kraam

    SvaraRadera
  2. Hahahahhaa, ser framför mig hur du drabbas av panik... =) Skönt dock att kunna ta det manana... ;)
    Jag tycker dock alltid att bullar doftar mer än de smakar, konstigt nog för man hade ju viljat att det var nästan tvärtom men då hade det kanske blivit farligt för sidfläsket istället.. =P

    SvaraRadera
  3. Hej vännen
    Nu har jag presenterat vinnaren i min flyertävling som du deltog i. kram

    SvaraRadera
  4. Från att göra ingenting så skrev du ett käckt o trevligt inlägg! Känner nästan den goda lukten av nybakade bullar ända hit! Grattis till segern hos "Kaffehörnan" Kramiz

    SvaraRadera