Besökare

tisdag 26 juni 2012

Flyr till Turkiet...

Midsommarvädret i all ära, men vad är det egentligen för skruttväder som den här sommaren bjussar på? Efter att ha kollat 10-dygnsprognosen ser det allt annat än muntert ut. Visst... en solstråle här och där mellan regnskurarna, men fram till och med nästa torsdag tänker tydigen termometern inte ens uppnå 20 grader.
Därför har vi nu bokat en resa till Side i Turkiet. Vi åker nästa torsdag och kommer att bo på vårt absoluta favorithotell Royal Dragon.

Royal Dragon är ett femstjärning hotell med ett All Inclusive-utbud som skåpar ut de flesta andra lyxhotell med råge. När vi var där förra året räknade Älskling efterrätterna en kväll och det visade sig vara 350 olika.
Överdrivet, men ändå coolt på något absurt sätt. 

Här finns nog allt man kan önska sig, som exempelvis ett gym och en inomhuspool som är väldigt skön att hoppa ner i efter ett träningspass. Det finns även bowlingbanor och en välutrustad Game Hall. Förra året fastnade vi vid en basketkorg där man sköt straffar på tid. Efter att ha tävlat varje kväll lyckades Älskling till slut ta hem det sista spelet, så nu är jag väldigt revansch-sugen (på gränsen till hämndlysten...)
Hotellet har både tivoli och vattenland, men tyvärr kommer jag inte att kunna nyttja någondera med min raketväxande mage. Säkert är dock att vi i framtiden kommer att återvända hit med September.

Det är ett paradis för barn, 
stora som små.  



Love,
Carro 

9 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Håller själv på och letar resor nu och tittat på bland annat Side i Turkiet. Hur är staden där i övrigt? Väldigt liten eller finns det något att titta på/shoppa?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Rackarns vilket fint boende ni får i Side...
    När du kommer till Bönan,så viker man av och kör ca 5 km till då kommer man till Utvalnäs,mysig liten by..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt, hoppas ni får en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  4. Njut nu i massor, själv har jag vart på playan idag imed högsommaren kom på besök här visst igen, tummen upp för det. =) Underbart att vara ledig då med fast högravid men vad gör det när man kan svalka fötterna i vattnet så de inte sprängs fast de är vätske fyllda.. ;)

    SvaraRadera
  5. Lite pinsamt Anki, men jag har aldrig varit till stan, bara hållit mig till hotellområdet. Finns en hel del shopping och restauranger i Side dock. Bättre hålligång i Alanya och stranden är bättre där tkr jag. Annars är Marmaris ett riktigt bra resemål i Turkiet.

    SvaraRadera
  6. tack söta du
    åh vad mysigt med en växande mage.
    vilken vecka är du i?
    låter som ett drömhotell detta.
    jag var i side för något år sen vilket skillnad från när jag var där som barn då hade side precis kommit ut i ving katalogen och det var inte mkt att ha... vi hade en åsna vid frukostbordet varje morgon hehe.
    fanns lixom inte affärer o sånt som de gör nu hehe.

    kraaaam

    SvaraRadera
  7. Ohhh my hur avundsjuk blev jag inte på dig nu då. Känner paniken komma smygande här med, fy f-n vad tråkigt semesterväder man har :( Hoppas, eller ni får ju en kanonresa det ser jag ju av bilderna :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart hotell :) Vi var till Side i aril i år. Hotellet var Trendy Side Beach. Om du går strandvägen till den lilla staden Side går du förbi hotellet.
    En fråga: Vilket chaterbolag åker ni med?

    Gillade Side mycket!

    Trevlig resa!
    PS GRATTIS! Till vinsten hos Kaffehörnan :)

    SvaraRadera
  9. Vi åker med Nazar. Bolaget i sig är lite B, med deras hotell är helt outstanding :)

    SvaraRadera