Besökare

onsdag 23 maj 2012

Wrong place. Wrong time.

Media överöser oss med väderprognoser just nu. Löpsedlarna är mer positiva än någonsin över den så kallade SUPERVÄRMEN. Otroligt nog så verkar den "drabba" hela södra och mellersta Sverige UTOM Söderhamn.


Sablarns kustklimat... Bollnäs, som ligger 4 mil västerut, får 26 grader på fredag, medan vi får huttra i 17 grader. Vi är helt enkelt på fel plats. Vid fel tillfälle. Längtar så himlarns mycket efter de ljumma sommarnätterna, för att inte tala om årets premiärdopp i Sverige.

Utsikten från vår lunchrestaurang i Egypten
Bortsett från att vädergubbarna måste skriva ut Söderhamnstemperaturen inom parentes på Sveriges väderkarta (eftersom den skiljer så markant från omkringliggande områden), är det nedförsbacke nu. Om exakt fyra veckor går jag på semester och i skrivandets stund vet jag inte hur länge den varar, men minst till mitten på augusti i alla fall. Fröken September får avgöra det.

Ha en fin dag där ute!

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Inte dumt med nedräkning inför semestern! Galet vad tiden går fort!

    Vi åker till Leksand i helgen - och där verkar det bli varmare i alla fall.. Inlandsklimat!

    Och du.. i Trönö är det varmare än i Söderhamn.. ;0)

    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Haha, typiskt! fast å andra sidan har du fått massa värme sista veckorna så vädergudarna kanske tycker att det räcker. ;)

    SvaraRadera
  3. Har du fått havandeskapspenning? Lr graviditetspenning lr vad det heter?

    Värme har jag gott o väl och kan tänka mig ge dig lite av den med, jösses vad man svullnar av värmen... Vänta du bara.... ;)

    SvaraRadera
  4. Nope, har ju lång semester ändå :)

    SvaraRadera
  5. Vad typiskt. NI får komma till Bollnäs i helgen istället! :)

    Kan delvis hålla med om att Vårruset inte riktigt är min typ av lopp egentligen heller. Första året jag sprang och helt klart inte riktigt PB-lopp då det var trångt och egentligen för kort för mig som gillar distans. Däremot älskar jag att se glädjen bland många av mina vänner som för första gången klarade av att jogga 5 km utan att behöva gå, eller som lyckats börja ut och promenera inför detta lopp. Den glädjen de hade smittade verkligen av sig på mig.

    SvaraRadera