Besökare

tisdag 22 maj 2012

Semester på Riktigt

Mina senaste semestrar har var just riktiga semestrar. Jag har somnat före tio nästan varje kväll (ibland redan vid nio) för att sedan vakna utvilad när klockan har ringt vid halv sju. När vi var i Thailand över jul, tror jag inte att vi somnade före klockan tolv en enda kväll och går man tillbaka längre i tiden så behövde man praktiskt taget en semester EFTER semestern för att kunna sova tillbaka förlorade timmar.
Den här resan var det en del maneter i vattnet, särskilt på morgonen. Jag är inget superfan av maneter, men simmade ändå ganska tryggt i vetskapen om de inte var farliga.

Till skillnad mot annars, var jag inte ute på någon snorkeltur eller delfinsafari den här resan. Jag var lite illamående och kistan gav upp redan på onsdagen, så jag ansåg det vara säkrare att ligga på stranden än att vara ute och guppa på en båt i Röda Havet. Lite synd, för det är ett fantastiskt snorkelvatten. Det bästa i världen enligt många proffs.
Kamelen Oskar vandrade omkring på stranden i vanlig ordning. Jag gillar inte sådant, utan rent av hatar det. Mest för att han hade poblem med ett knä, så att han gick och haltade. Djurplågeri. För att folk ska tjäna pengar. Påminner om minielefanterna i Thailand. Tycker att det är lite upp till oss turister också, att inte hjälpa till och bidra ekonomiskt till sådant.
Strandklänning inköpt i Thailand för 50 kronor.

Love,
Carro

2 kommentarer:

  1. Det är ju precis så en semester ska vara. =)

    Näää fy stackars kamel och så sitter det en på en, såg inte folk att den var halt och sedan hoppar de ändå upp på den, grrrrrrr... Undra hur människan själv hade reagerat om man hade hoppat upp på dens rygg om den hade haft ont i knät.... ARG!!!!

    SvaraRadera
  2. Halloj!

    Skönt att vara utvilad efter semestern ;0) Det är väl kanske så det borde vara..

    Håller med dig ang dessa stackars djur som säkert lider en hel del på "vår" bekostnad!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera