Besökare

onsdag 30 maj 2012

Fosterställning...

Igår började jag hux flux må riktigt dåligt på morgonkvisten. Hela dagen blev en lång längtan efter att få krypa ner i fosterställning i sängen och så fick det också bli från det att jag kom hem vid halv fyra tills klockan ringde vid halv sju imorse. Febern var hög och jag varvade svettattacker med sådan frossa att jag hackade tänder så hårt att Älskling vaknade. Konstigt nog inga andra symptom, bara feber och totalt golvad.
Att vara sjuk är väl egentligen ingen big deal, vi drabbas alla av det. Däremot är det extra ruttet när man exempelvis jobbar i skolan och vet att klockan kvart i åtta kommer det att stå 26 elever som slitit sig ur sängen för att komma på lektionen. Trots att man egentligen inte borde, befann jag och mitt samvete mig därför på skolan vid tio i sju och gjorde ordning material till min vikarie.

Sedan bar det raka vägen hem till sovrummet, där jag och September har fortsatt i fosterlägesposition hela dagen. Hon har kickat extra mycket idag och jag låtsas att det är för att göra mig glad. Vet inte hur det är med småttingar, men min gamla hund Mickey Mouse var alltid extra gosig när man var sjuk...
Love,
Carro the Sickling

5 kommentarer:

  1. Krya på dig, usch för att vara krasslig....

    Hon vill säkert pusha på morsan att bli frisk. ;)

    SvaraRadera
  2. Usch o fy,,du får krya på dig så fort du kan...
    Ja ena koltrastungen är en gangster,han kliver på de andra 3 utan hänsyn viftar med vingarna,så det blir många örfilar till dom andra,,om dom nu har öron,,men det ser jäkligt kul ut..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Krya, krya, krya..

    Stanna hemma så länge du behöver, Carro - vi håller ställningarna på jobbet!

    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Krya på dig! vad mysigt med sparkarna, måste kännas väldigt skumt men häftigt! :)

    SvaraRadera
  5. Uscha. Hoppas du snabbt kryar på dig!

    Du slipper ju ligga hemma själv eftersom ni är två stycken iaf..:)

    SvaraRadera