Besökare

söndag 6 maj 2012

Sista Showen...

Igår kväll gjorde jag min sista inbokade show före fröken Septembers ankomst. Det var inga lysande förutsättningar, då jag förutom den smärtande svanken även hade dragit på mig feber under dagen. Som tur var spelade jag i en liten ort, Ljusne, som bara ligger drygt tio minuters bilfärd från vårt hus.
Tillställningen var en 40-årsskiva på ortens Folkets Hus och det var ett sjujävla drag på folket, vilket bidrog till en väldigt rolig jobbkväll för min del. Det kan förresten vara värt att tänka på om ni någon gång ska vara värd för en festlighet: Det är ni, som värd, som lägger ribban för hur festen urartar sig. Sitter ni stilla och smuttar på glaset, gör med största sannolikhet majoriteten av gästerna det också. Studsar ni runt på dansgolvet och bjuder på er själva, kan ni räkna med en rolig och minnesvärd kväll.
Trodde att klackarna på de här pjucksen var tillräckligt blygsamma för att ryggen skulle hålla, men det var en smärre handikappad artist som la sig med 38,8 graders feber när kvällen var slut. Är huvudet dumt...
I skrivandes stund känns det inte vemodigt att jag inte har några fler gig inbokade förrän november. Det är helt enkelt påfrestande att gå omkring dagarna innan ett gig och inte veta om/hur man ska klara av att genomföra det. Eventuellt kommer jag kunna ta någon enstaka "lämplig" spelning i närheten, som inte kräver flera timmars dansant show.

Går i alla fall på semester med flaggan i topp, taggad för att sedan comebacka med massor av nya låtar, projekt och galenskaper.


Love,
Carro 

6 kommentarer:

  1. Härligt inlägg! Vilket super"avslut" för din del! :D Det är bra att nämna om vem som "egentligen" är värdarna också! Det glöms bort på vår krog ibland tyvärr.

    sv:Hahaha! Håller med dig! :D Hade mer än gärna röjjt till igår, men ville komma hem i någolunda tid (hade ingen lust att vara hemma 3.30 med nattbussen denna gång :) ) och dessutom vara nykter idag på min enda lediga dag inför veckan framöver. Möe att pyssla med hemma :) Har du lust att tipsa om godaste drinken? Så har jag något att se fram emot att testa tills den gången jag partar loss ordenligt :P

    SvaraRadera
  2. Ps. Hoppas du mår bättre idag! <3

    SvaraRadera
  3. Tur i oturen så fick du i alla fall en minnesvärd kväll som sista gigg innan rockprinsessan anländer... ;)

    Jag trode oxå de där skorna skulle vara bra och därför rotade jag fram de från garderoben men la märke till att när jag enbart gick med de så fick jag ont men inte i andra skor och nu traskar jag på i mina joggingskor under vovvepromenader lr foppisar och det fungerar alldelles ypperligt! =) Kan hända att man använder både mag och rumpmuskler i de skorna så det kan vara det som påverkar att man får ont tror jag annars får jag inte ihop den ekvationen.. =)

    SvaraRadera
  4. HHej Carro,,ja du må tro jag har det skönt i solen och värmen..
    Klok du som varvar ner,speciellt omn du får ont,,du får varva upp sen när lilla fröken september har anlänt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Låter som ett bra drag på din säsongsavslutning! Synd att kroppen säger ifrån. Varva ner nu, vännen - och njut av lugnet!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Dur ser ruggigt härlig ut i den outfiten ;)

    SvaraRadera