Besökare

fredag 4 maj 2012

Damn Damn Damn...

För några dagar sedan började jag få väldigt ont i svanken. När jag tidigare har känt mig stel i svanken har det räckt med att stretcha exempelvis hamstring, lårbiceps och sätesmuskeln lite extra, så har det släppt inom ett dygn. Den här gången hjälper det dessvärre föga och efter att ha googlat en del, befarar jag att det är sakroililakasyndromet (det vill säga foglossning i bäckenets bakre del). GRATTIS CARRO! Trodde i min naiva lilla bubbla att jag, som ambitiös träningsmänniska, skulle klara mig från sådana krämpor, särskilt eftersom jag har varit så försiktig med träningen.
Jag har därför börjat använda mina Masai-skor igen, så nuförtiden rullar jag fram på jobbet. Otroligt fula och sviiindyra - men ovärderligt sköna. Däremot har jag lite bekymmer inför morgondagens gig. Dansa runt i högklackat känns inte som ett alternativ, om jag inte blir Hokus Pokus Mycket Bättre över natten. Större mirakel har skett, så jag håller vänster tumme för min svank. Den högra håller jag för
 Tre Kronor,
som gärna kan få börja prestera lite bättre nu, när det drar igång på allvar om några minuter.

Love,
Carro

3 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!

    Ja, du gravidkrämpor drabbar nog alla, tyvärr.. Däremot tror jag att du som träningsmänniska kommer att komma i form bra mkt snabbare EFTER förlossningen än vad en annan gjorde..

    Ha en fin helg!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Hoppas det löser sig, du kanske kan hitta några coola stövlar med platå men utan så mkt klack? Man får vara påhittig som artist! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har likada "runda skor" och utav de får ag ont i fogarna så jag har lagt de på hyllan nu, kolla om ditt fogont slutar också med det...
    Inte kul att ha ont i fogarna men ngt som hör till, som tur är så har jag inte haft ont av de så mkt mer än när jsg gått lr tränar för hårt..

    SvaraRadera