Besökare

måndag 28 maj 2012

Pingsthelgen...

En otroligt härlig helg har nu passerat. Den har bjudit på många trevliga inslag. Jag har bland annat avklarat två promenader utan nämnvärda ryggbesvär. Så himla skönt! Däremot har det istället inte kännts helt hundra fram vid de (forna) nedre magmusklerna, men det hade förhoppningsvis med frökens Septembers dagsposition att göra. Nu håller jag tummarna för att jag även kommer att klara av crosstrainern i veckan, det skulle göra gott för både kropp och knopp.
I fredags bjöd vi hit mor och far på en tidig morsdags-middag. Älskling grillade i vanlig ordning med delikat resultat och jag gjorde (kors i taket) mitt livs första tårta! Vuxenpoängen haglar in...
Vi har till skillnad från många andra, inte haft någon högsommarvärme de gångna dagarna, men i lä har det varit riktigt skönt. Vid åttatiden på kvällen har det fortfarande varit riktigt behagligt och jag fascineras lika mycket varje år av de ljusa kvällarna och nätterna. Det här är min tid på året. Jag fylls av en otroligt positiv energi och känner mig allmänt lugn och harmonisk inombords. Det gäller bara att stanna upp och andas in.

Att fånga dagen, ögonblicken, för just dessa -
kommer aldrig igen...
Love,
Carro

10 kommentarer:

  1. Ja du Carro jag tror inte jag skådat maken till blomprakt tidigare,,han har öppet bara ca 2 månader om året,finns i Tierp...
    Du den tårtan tror jag blev en 10 poängare..Haé Kramen.

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig pingst ni verkar ha haft, och vad magen vuxit på slutet. Jättefint!

    SvaraRadera
  3. Ingen dålig tårta du gjort!!!! Ser hurgod ut somhelst, du kanske får en likadan nästa år av fröken september... ;)

    Hoppas att du kan träna, jag har fått läga av nu imed mina fötter svullnat...

    SvaraRadera
  4. Hääärliga bilder!=) Nu börjar magen synas! Mihii! =) Vad fint! =)
    Hoppas värmen kommer till er så snart som möjligt!=)

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! :) Hoppas att allt är fint med dig! :) Jobbar ständigt så hinner inte med bloggandet så mkt som du märker... Men nu ska jag läsa igenom allt som jag har missat här. ;) Dendär tårtan såg ju jättegod ut, duktig du är! :) Kan bara instämma med att dethär är min tid på året oxå, underbart!! :) Ta hand om dig. kram

    SvaraRadera
  6. Låter underbart! Förutom det onda då såklart. Fin du är!! Kram

    SvaraRadera
  7. SV: Ja han är bra fin! Och tack, det behöver vi!
    Vad fin magen din har blivit nu när den börjar synas! :)

    SvaraRadera
  8. Vilken gullig liten kula du börjar få! Tänk om ett år blir du morsdags-firad!!!

    SvaraRadera
  9. Men se där! Tårtan ser ju riktigt proffsig ut! Det är tur att du övar dig inför alla kommande barnkalas!

    Kramen!

    SvaraRadera
  10. vad du är duktig vännen o baka tårta
    Här får du alla poäng, vad mysigt du haft de
    kram

    SvaraRadera