Besökare

torsdag 10 maj 2012

Känner du Allan Karlsson?

Känner du Allan Karlsson, världens kanske skönaste person?

Om inte, råder jag dig att snarast stifta dig bekantskap med honom. Jag lärde känna honom på flyget hem från Portugal för två månader sen och i måndags var det sorgligt nog dags att ta farväl. Det var en sann upplevelse att få lära känna Allan. Han har inte bara rest över, utan även påverkat praktiskt taget hela världen. Att han 100 år fyllda fortsätter sin livsresa, gör det hela om möjligt än mer intressant.

 För er som har missat det, är Allan huvudpersonen i boken
HUNDRAÅRINGEN Som Klev Ut Genom Ett Fönster Och Försvann
och har ni inte läst den, se då till att göra det. Även ni som aldrig läser böcker annars. Den ger en liksom ett underbart perspektiv på tillvaron...

Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Tack för boktipset! Alltid trevligt att få förslag på läsvärda böcker!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Många som talat om den. Måste nog läsa den något tag jag med..:)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, skall spnana efter den boken. =)

    SvaraRadera
  4. Många utav mina vårdtagare har läst den ;=) kanske dags för mig nu då! trevlig helg önskar jag dig!kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Haha visst är den härlig!

    SvaraRadera