Besökare

torsdag 5 april 2012

Kost och Midja +20 cm

Vi har skrattat lite på jobbet att det ju var typiskt att jag skulle gå och bli dräktig när jag var inne i ett så bra träningsflow. Med hjälp av Fitnessfightens tränings- och kostupplägg hade jag som mest tappat 34 cm i midjan och igår kunde jag konstatera att jag hade fått tillbaka 20 centimeter.

Thank God för resårbyxor!
Efter Fitnessfighten i septemeber-11 fick jag väldigt bra ordning på kosthållningen och det drar jag stor nytta av i dagsläget. Mitt kostupplägg på vardagarna består av fyra rejäla måltider (frukost, lunch, middag, kvällsmål) och mellanmål efter behov. Jag äter mycket kolhydrater på morgonen (yoghurt och 2 mackor) och mycket grönsaker på lunchen (stans Stadshotell har grymt bra salladsbord till husmanskosten). Utöver det äter jag tillskott, Folsyra, B6 & B12 och Mulitvitamin. Eftersom jag numer har lite svårt för kött (med undantag för hamburgare - Älskling gör världens godaste), dricker jag Blutsaft varje dag. Jag har inte märkt av det omtalade gravidsuget och jag tror på experterna som säger att sug uppkommer när man har brist på något. Exempelvis att saltsug kan bero på järnbrist.
Självklart förbränner man mer när det finns en krabat i magen (kanske extra mycket när det är en överenergisk rockprinsessa?), men det finns även forskning som menar att man förbränner mer under själv träningspassen också. Det kan jag skriva under på. Tyvärr har min aptit fått ett rejält bakslag och jag tycker inte längre särskilt mycket om vare sig pizza, glass eller godis. Men för att inte tappa i vikt, äter jag ändå väldigt onyttigt på helgerna. Jag skulle visserligen kunna träna mindre istället, men eftersom träning är en av många passioner i mitt liv, föredrar jag att fortsätta med mycket träning så länge som möjligt. Om än väldigt anpassad träning.

Love,
Carro

9 kommentarer:

  1. Hej Carro..Nämen Grattis har läst i kapp och ser att ni ska få smått!! så kul!Gladpåsk kraaam Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Carro,,Säger bara GLAD PÅSK KRAM:

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg!! =)

    sv:HAAAAAAAHAHAHAAHAHAHAH!!!! :D Det har du rätt i iofs. Billigare så med! :P ;)

    SvaraRadera
  4. hejj carro,, fasiken va roligt med en mini carro,, hopaps hon fäljer i dina fotspår,, en rockar brud:) stort grattis till er båda,, å ja hoppas ni får en kanon påsk helg:)

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag låter bra!
    Svar: Ja, hon är verkligen bra. Det känns nästan som igår, men det var ett bra tag sedan hon vann :)

    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  6. Enda gången i livet man är glad när magen växer iaf:-)!!!
    Glad påsk på dig och rockprinsessan med <3

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Du kör på som mig å med andra ord, visst är det underbart att fortfarande träna och jag tror att det är därför man mår så bra som man gör och har den orken man har. =)

    Heja oss för att vi håller igång och äter fortfarande bra mat och inte stoppar i oss för två som många gör.

    Får man fråga när ni har eran BF för rockprinsessan?

    SvaraRadera
  8. äsch pizza och godis klarar man sig bra utan! ;) Ha det bäst! :) Kramar

    SvaraRadera
  9. Såå spännande med en ny fas i livet!

    SvaraRadera