Besökare

fredag 6 april 2012

Hur går det med musiken då?

Det är nog den vanligaste frågan jag har fått på sistone...
Svaret på det är att musiken har varit en stor del av mitt liv de senaste tio åren och det kommer den fortsätta att vara. Däremot gör jag, antagligen, mitt sista officiella framträdande om en knapp månad och jag har redan bokat av flertalet spelningar nu i april.
Dagsformen 6e april 2012
Anledningen till att jag drar ner på tempot så pass tidigt, halvvägs, är att jag vill garantera arrangörerna 100% Carro-kapacitet. Det innebär att jag kommer med överskottsenergi till giggen, bär/riggar och sedan bjussar på flera timmars energifylld show. Tröttheten är en av mina största fiender just nu och jag kan inte längre bära basen till min ljudanläggning. Magen är visserligen ännu inte i vägen, men den börjar störa mitt kroppsspråk som är en viktig del av showen. Heter man exempelvis Mariah Carey har publiken överseende med att man tar det lugnare på scenen, men heter man Carro förväntar sig publiken en 100% Carroisk show.
Jag kommer självklart att sakna giggen, men jag har siktet inställt på att vara tillbaka på scenen innan första snön faller. Musiken kommer självklart inte att läggas på hyllan tills dess. Redan imorgon ska jag börja strukturera om musikrummet här hemma. Jag har även lite visioner om att spela in en piano/sång-platta, då det (YIPPIE!!!) har visats sig finnas en viss efterfrågan på det.



Love,
Carro

5 kommentarer:

  1. Ååh! Kul att du inte lägger av helt iallafall! =) Har haft det i tankarna också om du inte skulle ta och släppa nån skiva som man kan köpa.. har vart dålig på att framföra det bara! Men nu sån!! :D
    ..O du.. HOT MAMA! ;) Det är du å FS!! :) En annan kommer bli ieew-mama då det blir dags för mig, hahaa :D

    SvaraRadera
  2. Åhhhhh vad kul att titta in hos dig och läsa ifatt och se så glada nyheter. Vad kul med en liten rockprinsessa :) Jag har kommit igång med bloggandet igen men finns numer på http://smultronstalletstradgardsblogg.wordpress.com Tänkte köra lite mer trädgårdsinriktat än jag gjort förut men kommer säkert att skriva om annat också. Kika gärna in där! Grattis igen!
    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker dina planer låter vettiga man skall göra det man mår bäst av och om musiken ger dig välmåede så ger den bäbisen det med.. =)

    SvaraRadera
  4. Klokt tänkt, Carro - att dra ner på tempot lite!

    Hoppas att ni får en riktigt finfin påsk!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej fina du! Allt är bra med mig :) själv då? Kram!

    SvaraRadera