Besökare

tisdag 24 april 2012

Spännande Vecka


Jag är mitt upp i en väldigt spännande och utvecklande vecka. Den kickade igång igår när jag och vännen/kollegan/bloggerskan Jenny spenderade dagen nere i Gävle, där vi förberedde inför 2 seminarium som vi ska hålla i på fredag. Det är nämligen en stor internationell konferens om "Entreprenörskap i skolan" i vår stad på torsdag och fredag, och det är något som vi jobbar väldigt bra med i vår skola. Vi har gjort liknande dragningar tidigare och jag ser fram emot fredagen. Jag kan vara lite pirrig innan vissa tillställningar, men generellt sätt har jag alltid älskat att pratat inför folk. Jag har även grubblat lite över hur jag skulle gå till väga för att att kunna att blir föreläsare "på riktigt", men det är bara i drömstadiet än så länge.

På eftermiddagen var vi på lunchseminarium/workshop om det digitala klassrummet, vilket också var oerhört givande och inspirerande. Det var Eva Frunch som höll i det och hon är verkligen gjorde det otroligt bra. Snacka om väl genomtänkt kombo att sätta ihop henne med Microsoft. Även om teknik är viktigt och intressant i sig, så lättade hon upp stämningen med sin härligt spontana personlighet.

Perfekt inspiration till fredagens showtime!


Love,
Carro 

1 kommentar: