Besökare

tisdag 24 april 2012

Att göra sitt bästa...

Förra veckan började jag plötsligt bli övertrött igen. På eftermiddagarna kändes det som om jag skulle kunna somna ståendes och jag fick kämpa för få hjärnan att snurra i någorlunda okej tempo. Jag trodde först att jag var på väg att bli sjuk, men insåg sen att det snarare handlade processerna i kroppen som jag inte är van vid. Jag har lite svårt att förlika mig med det faktum att jag inte kan köra på i samma tempo som tidigare. Att göra sitt bästa utifrån sina förutsättningar, borde vara bra nog. Det brukar jag själv hävda när jag pratar med andra, men när det gäller mig själv känner jag mig inte helt tillfredsställd med det. I dagsläget vill jag så mycket mer än vad jag kan... Som tur är har jag Älskling som förstår mig så otroligt bra och peppar mig att, istället för att bara lyssna på hjärtat, använda huvudet när det känns lite motigt.

Träningen vecka 16 såg i alla fall ut så här: 

Måndag: CrossTrainer 3x10 min, Rygg / Axlar: totalt 7 övningar á 3 set på 15 rep.
Tisdag: Crosstrainer 45 min

Onsdag: VILA

Torsdag: CT 3x10 min, Bröst / Biceps / Ticeps: totalt 6 övningar á 3 set på 15 rep.
Fredag: Afro 30 min
Lördag: Afro 45 min, Yoga 15 min
CT 30 min

Söndag: Vila

Totalt: 285 minuters träning (knappt 5h),
varav 210 minuter kondition.


Love,
Carro

6 kommentarer:

  1. Jaha du,,du säger så du,,jag tror du kommer att säga,,f-n var det hon,,när svaret kommer..Lyssna på din gube,,han har klart för sig han..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Det är hur gott som helst! :P Man kan jue göra själv men det är jue lite pulande med det... Gillar allt med mandel jag även om jag inte dricker procent... ;)

    Men du mår bra annars i alla fall hoppas jag! Hormonisarna är det nog full rulle på i kropp och knopp... :)

    SvaraRadera
  3. Att göra sitt bästa räcker gott nog, Carro!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Du är beundransvärd som orkar med träning och vara gravid. Du verkar vara ett riktigt energiknippe...(ge mig liiiiite.....och jag e INTE ens preggo lixom... he he

    Kram på dig <3

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig så! :D man kan inte gör mer än sitt bästa vilket räcker bra nog! ;) SV: Jaa alltid härligt efter ett tuff dag! :) ahh man blir ju helt kär i alla barnkläder! :D hihi Ha de bra!! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har precis samma problem med mig själv men vi får helt enkelt göra det bästa av situationen och bo mer i löparskorna med barnvagn sedan när bebis tittat ut... ;) Tränar dock själv som vanligt fortfarande men inte denna veckan imed halsont, grrrr.... Men som sagt man är ingen robot utan människa så man bör lyssna på sin ropp ibland och tänka till och ta det som det kommer= med ro, ingen idé att stressa upp sig.

    Ha en fin fin onsdag! =)

    SvaraRadera