Besökare

söndag 29 april 2012

Rock 'n' Roll Baby!

Igår var det gigtajm igen. En fartfylld kväll med en massa Rock 'n' Roll.
Har lite svårt att få till outfits med attityd nu, men en tager vad en haver och målar lite extra kajal, sen får det duga så. Det gäller förresten hela jobbet. Jag köpte en mindre ljudanläggning i höstas, som jag mest hade tänkt använda för hemmabruk. Nu använder jag den även när jag jobbar ute, eftersom baslådan till mitt "riktiga" PA är för stor, tung och klumpig att bära i dagsläget. "Independent Woman" har alltid varit mitt signum inom musiken och även några andra områden (stundtals med en touch av en fyraårings trotsiga "Kan själv").
Kvällen i sig gick riktigt bra. Jag märker dock av att min medelpuls är betydligt högre nu och det påverkar inte sånginsatsen direkt positivt. Tröttheten gör sig som mest påmind kvällar som dessa. Jag hade spelat på krogen igår en gång tidigare och hade klart i huvudet hur jag skulle köra dit.

Tog en extra tur i vårnatten (ljusblå väg) och hamnade vid Medskogssjön
Hemresan är ju alltid enklare, men problemet var att jag håll utkik efter avtagsväg till E4, när jag i själv verket skulle ta Riksväg 80. Efter ett tag tyckte jag att skogen hade blivit lite väl tät och jag förstod att jag var ute på villovägar när jag kom fram till Medskogssjön, där vi ofta campade när jag var barn. En skärpt hjärna att sagt åt mig att fortsätta rakt fram till Ockelbo, men någon sådan hjärna hade jag inte med mig den här kvällen.

Därför vände jag om och klev inte innanför dörren förrän vid tresnåret i natt. 

Love,
Carro

4 kommentarer:

  1. Klart att graviditeten sätter sina spår, det måste den få göra! jag tycker ändå att det verkar som att du kan köra på ganska bra ännu, vilket är härligt att höra!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, så det kan gå.. GPS??
    Tur att du kom hem i alla fall. Hoppas att du har fått vila ordentligt idag - och så skönt med två dagars ledighet kvar!

    Kramen!

    SvaraRadera
  3. Du rockar alltid fett
    Ops de låter inte bra, men tur du kom hem
    kram

    SvaraRadera
  4. Υour style is so unique comparеd tо otheг ρeоple І've read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Gueѕs I will just bookmark thіs blog.
    Feel free to surf my blog post ... V2 Cigs Reviews

    SvaraRadera