Besökare

måndag 16 april 2012

Dumma Dumma Amatörer...

Jag har alltid varit väldigt sportintresserad. Redan för tjugo år sedan satt jag klistrad vid sportradion och noterade resultaten i elitseriematcherna. De senaste veckorna har jag följt både Kvalserien och Elitserieslutspelet (vid sidan av Premier Leauge). Jag hållerBrynäs. Det är mitt lag och har alltid varit det. Jag gillar inte Djurgården, inte av någon speciell anledning, utan bara ändå. Jag generaliserar alla AIK-supportrar som huliganer som inte bryr det det minsta om fotboll, trots att jag innerst inne vet att det i själva verket rör sig om en promille.
I nuläget är jag dock lite irriterad på en hel del saker inom idrottsvärlden. Bland annat är jag less på tjatet om dombeslut. Allt ifrågasätts och repriser i slowmotion zoomar in och visat hur fel domarna har dömt. Folk rasar över resultaten och lägger över det största ansvaret för sitt lags förlust, på domarna. Vad många glömmer är att både hockey och fotboll går ut på att göra mål. Gör man inga mål, vinner man inga matcher. Enkel matematik. Man kan inte förbise att domarna är människor, inte videoapparater som kan spola tillbaka, spela i slowmotion och zooma in. Skulle allt dubbelcheckas och diskuteras har vi snart matcher på 7 timmar (vilket förekom i NHL för några år sedan).

Dummaste dumheten i hela sportvärlden just nu, kommer för övrigt från Brynäs. MITT LAG. Både söder och norr om Gävle har man satt upp skyltar vid E4:an och helt enkelt inte går att missa. Man satte upp dem innan den fjärde matchen, när Brynäs ledde med 3-0 i matcher. Amatörerna bakom det hela, sa sig vara säkra på guldet. Antagligen vet de inte vad en puck är och säkerligen har de aldrig sett ett sportevengemang i hela sitt liv. För hade de gjort det, visste de att i princip allt är möjligt när det gäller sport.

IT AIN'T OVER 'TIL THE FAT LADY SINGS.

Jag tror att det hela var ett ytterst dåligt omen. Kanske så illa att Skellefteå gör den fruktade historiska vändningen och vinner finalserien med 4-3 i matcher. Då kommer jag att hånskratta inombords åt amatörerna som bestämde att skylten skulle upp i föritd.
Trots att Brynäs är Mitt Lag.


Love,
Carro

7 kommentarer:

  1. Här håller jag med dig fullständigt Carro! Jag är ingen sportnörd, men en final kan vara värd att titta på...Det här med skyltarna är ju en jätteblunder!...Finalen är ju inte över förrns den sista matchen är avblåst! (Och nu tycker ju jag att en final ska vara en final...inte bäst av sju!...Men det är väl en pengafråga så låt gå då...) I både teorin och i praktiken kan ju Skellefteå vinna guldet...även om jag hoppas mer på Brynäs! :-) Jaja, vi får väl se hur det går! Ha det bra Carro!...M.v.h. /Niclas Lindberg

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om mycket av det du skriver. Tycker dock domarna, särskilt i fotboll som jag älskar, har blivit så mycket sämre senaste åren vilket är skittrist. Men - det är sällan det har en direkt avgörande roll i matcherna! Det brukar jämna ut sig även om det är surt emellanåt, det är ju skillnad på misstag och misstag liksom.

    Gällande skylten om SM-guld, aaaah! Jag hatar sånt! Åh bara för det så önskar jag nu att Brynäs inte tar hem det, sorry. Men det hade faktiskt varit rätt roligt på sitt sätt...

    SvaraRadera
  3. Håller med!
    Oboy vad jag älskar kommentaren: IT AIN'T OVER 'TIL THE FAT LADY SINGS.
    Ljuvligt!
    Och vilken toppenfin bild på dig!

    SvaraRadera
  4. Riktigt illa skylt faktiskt... Nästan lite så man hoppas att de inte vinner bara för att de skall få ta ned skyltarna igen..:/

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen sportfanatiket men tycker det är så tragiskt när de håller på så där och tar ut segern i förskott.....
    Man undrar ju... dagisnivå kan det ju oxå kallas för..

    SvaraRadera
  6. AMEN!

    Har inget att tillägga - förutom att det vore skoj om Skellefteå vann...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  7. Målbildsfokusering kallas det för och det gav ju utdelning...
    ;)

    SvaraRadera