Besökare

tisdag 20 mars 2012

Träningen vecka 11

Jag är inne i ett grymt härligt tränings-flow just nu. Efter 13 års gymträning (utöver diverse lagsporter som man pysslade med från första klass till gymnasiet) har jag äntligen hittat upplägget som ger mig bästa effekt, efter mina förutsättningar.

Jag fortsätter att blanda kondition med högrepetitionsträning på gymmet. Vilan mellan varje set är väldigt kort, bara precis så att pulsen hinner sjunka. Jag har även hållit i yogan och gör märkbara framsteg. Nedåtgående hunden (bilden ovan) är en ren och skär axelmördare för mig, men jag orkar allt längre för varje pass jag kör. Förvånansvärt nog har jag även kört riktigt svettiga pass Afro hemma i vardagsrummet.

Tänk vad bra musik och positiv inställning kan åstadkomma!
Måndag: 30 min Yoga + 45 min Afro
Tisdag: Kombo (kondition 3x10 min) + (bröst/triceps/biceps 2x15 min) = 60 min
Onsdag: Yoga 40 min
Torsdag: Kombo (kondition 3x10 min) + (rygg/axlar 2x20 min) = 70 min
Afro 40 min
Fredag: Kombo (kondition 20 + 20 min) + (ben/mage 20 min) = 60 min
Lördag: Kombo (kondition 3x10 min) + (bröst/triceps/biceps 2x15 min) = 60 min
Söndag: Kombo (kondition 2x10 min) + (rygg/axlar 2x15 min) = 50 min

Totalt: 455 min (ca 7,5h),
varav kondition 235 min (knappt 4h).


Love,
Carro

4 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Bra musik är grymt viktigt när man tränar - eller när man städar för den delen!

    kramen

    SvaraRadera
  2. Hej vännen
    Så underbart de känns, skönt att hitta hem typ
    kram

    SvaraRadera
  3. DU ÄR SÅ JÄÄÄVLA SNYGG!! :D Vart har du köpt halsbandet apropå annat?=)

    SvaraRadera
  4. Bra vecka! Kör du bara högreppare i gymet? Aldrig riktigt tungt? :) Jag älskar att lyfta tuuuungt!

    SvaraRadera