Besökare

onsdag 14 mars 2012

För alla som tränar eller vill komma igång...

Tänkte slutsummera mitt Monte Gordo Training Camp idag...
Att åka på Training Camp med Springtime Travel passar alla som håller på med någon form av träning eller alla som vill komma igång med någon form av träning.
Vecka då jag var nere var det fokus på löpning och orientering, men det där varierar väldigt mycket från vecka till vecka. Träningsschemat under en dag kunde se ut såhär:

07.00 Yoga
07.30 Morgonjogg/stavgång
08.15 Styrka, rörlighet
10.15 Afro på plankan (nere på stranden som jag lagt ut bilder från tidigare)
10.15 Cirkelfys i träningslokalen (på hotellet)
11.30 Core på plankan
11.30 Kettlebells
15.00 Core & Stretch i träningslokalen
15.00 Crossfit utomhus
15.00 Cirkelgym i hotellgymmet
15.00 Löpning långpass (18-23km)
16.30 Löparskola
16.30 Stavgång backträning
20.30 Föreläsning
Som ni nog förstår är det inte svårt att få tiden att gå, men viktigt är att veta att man bestämmer helt själv vilka pass man är med på. På onsdagen var jag exempelvis inte med på ett enda pass, utan nöjde mig med två powerwalks i vattenbrynet. Alla pass är också anpassningsbara, så det är ett ypperligt tillfälle att testa på nya träningsformer. Däremot kanske man inte ska bege sig på en 23 kilometers löparrunda om man aldrig har sprungit tidigare...

(Örebroarna, Rune Larssson i mitten och liljeholmarna)
Förutom sol, bad och massor av träning, var det även en härligt social resa. Inte en enda frukost och inte en enda middag behövde någon inta på egen hand, trots att vi var många som åkte själva. Slutligen måste jag även tillägga att det var otroligt bra föreläsningar och mest inspirerad blev jag av Rune Larsson (han som sprungit tvärs över USA, rott över Atlanten och förra året sprungit hem till Sverige från Portugal). Vi intog flertalet luncher tillsammans och jag kan inte annat än fascineras av den personligheten.

Jag törs säga att samtliga resenärer var otroligt nöjda med resan och flera kommer säkerligen att göra om den. Jag vill rekommendera den här formen av resor till alla människor som på något vis värnar om sin hälsa, ung som gammal.


Love,
Carro

7 kommentarer:

  1. Jag har tänkt i så många år att jag ska åka men alltid är det något annat som kommer emellan. Bilderna gör en minst sagt sugen! :)

    Rune är en härlig man, inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Hade så gärna viljat åka på en sådan training camp jag med,låter så roligt samtidigt så förenar man nytta med nöje. =)

    SvaraRadera
  3. Underbart inlägg!! :D Wtf?? Hur har du fått högre förbränning? GIVE MEEE TIPS!! :D

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Ville kika in & önska dig en trevlig helg ! :D

    & berätta att du just nu kan anmäla dig till helgens blogg hos mig.
    Direkt länk; http://maddez.blogg.se/2012/march/helgens-blogg.html#comment
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad sköna bilder och redigt energiinlägg
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter underbart, bäst är nog att resa ensam oxå eller ska man ta med sig bästa vännen? blir lätt att man inte gör det man skulle dit och göra då kanske! :P hehe SV: hade en kanonbra kväll med tjejerna. Och hon blev jätteglad för presenterna. köpte lyktor att hänga upp i fönstret och en berlock från thomas sabo. :) Kram

    SvaraRadera