Besökare

måndag 6 februari 2012

Det Finns Dåliga...

Det blev inte mycket till Rock'n'Roll för mig i helgen. När jag skulle sätta mig i bilen och rulla mot Uppsala fick jag reda på att det var två långdragna stopp på E4:an. Ungefär samtidigt som de släppte kom det stora stoppet som ni säkerligen läste om både här och där i media. Den drygt 7 mil långa sträckan mellan Söderhamn och Gävle, där 50 bilar var inblandade i krockar och däröver nästan 100 bilar körde av vägen.

Jag valde att inte krocka.
Jag valde att inte köra av vägen.
Jag valde att INTE åka till Uppsala - Thank God!

Den som påstår att det inte finns några dåliga väder, har inte upplevt snökaos på Södra Norrlandskusten...
Grymt bra underställ från Casall
Istället för att rocka upp Uppsala, blev jag kvar hemma där den härliga vintersolen lockade ut mig på promenader i 20-gradig kyla. Det må finnas dåliga väder, men som klyschan menar: även bra kläder.

Peak's vindtröja har hängt med i många år och fungerar lika bra på höststormiga golfbanor, som skaljacka på vinterpromenader. Likväl är Galvin Greens funktionella regnbyxor perfekta överdragsbyxor på vintern, för att inte tala om de rejäla kängorna från Ecco som jag haft i snart 10 år.

Lördagsmorgon från sovrumsfönstret 4 februari. Vinter må vara vacker, men jag föredrar ändå..
...sommarens skönhet.
Lördagsmorgon från sovrumsfönstret 4 juli.

Söderhamnsfjärden nedan för huset.

Vi bor i närheten av ett naturreservat, där jag älskar att promenera och springa. Egentligen består det mest av en sjö, en tjärn, säkerligen hundra stigar och massor av döda träd, men det är ändå ett otroligt härligt område att motionera i. Harmoniskt, på något sätt...

Hoppas ni alla har haft en bra helg
och att er vecka nu har start fint!



Love,
Carro

8 kommentarer:

  1. ja fy fan de e nog dax för de

    SvaraRadera
  2. Det var klokt av dig att inte ge dig ut på vägarna tycker jag. Ser ut som du haft en tokmysig helg :)
    Kram Kina

    SvaraRadera
  3. Beklagar den "Rocklösa" helgen, men det blir väl fler helger(?)...Fina bilder du lagt ut! Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej du,,Det gjorde du rätt i som käkade fisk,,den är ofta bra på våra uteätarställen..Klok du som stannade hemma...F-n du bor ju i ett Vykort,skitfint..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen härligt att vara ute när man har "rätt" kläder på sig!

    Skönt att du valde att stanna hemma och inte ge dig ut i trafikkaoset!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  6. Allt ont för ngt gott med sig, bara för att det inteblev jobb för snökaoset så verkar du fått en helt underbar lördagspromm. =)

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker utsikt ni har.

    SvaraRadera