Besökare

torsdag 17 november 2011

Stig-Helmer & Jag

I veckan blev det spikat att jag kommer att göra ett jobb tillsammans med Lasse Åberg i januari, i samband med en promoting av hans nya rulle The Stig-Helmer Story. Jag har haft förmånen att arbeta tillsammans med honom fyra gånger tidigare, men då har det varit hans och frugans (Ingers) konst som har promotats. Lasse är en fantastisk människa på alla sätt och vis. Man blir liksom glad i själen när man träffar människor som är 71 år och fortfarande har barnasinnet och entreprenöriella krafter kvar.
Jag har alltid varit ett fan av Lasses filmer och har sett dem åtskilliga gånger. Många sköna repliker sitter etsade på hjärnan:

Och rätta till dom där kuddarna! Det ser FÖRJÄVLIGT ut!

 Herr Larsson kan inte reglementet!

Krig är krig, vi intar stadshotellet!
Du har väl med dig dom fyra p:na? Pass, pesetas, p-piller, piljetter.

Ska du ha?
Nej tack, jag tål inte starksprit.
Nä, vem fan gör det...
MÅTTE DJÄVULEN TA ALLA FRUNTIMMER!!!

Ja, vad fan, man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig!

Mina Stig-Helmer-favoriter är Repmånad (även om karaktären där hette Helge), Sällskapsresan 1 och Den Ofrivillige Golfaren. Den sistnämnda såg jag inte riktigt charmen med innan jag började spela golf, men nu läskar jag mig verkligen på den.

Har ni sett Sällskapsresorna?
Har ni någon favorit?
Kanske till och med citat ni minns?

Love,
Carro

31 kommentarer:

  1. Näääää men gud vad roligt!

    Stig-Helmer rockar!!! =P
    Jag bara älskar han, nu måste jag se filmerna igen! =)

    SvaraRadera
  2. Haha, vilket roligt uppdrag, måste ju avar superskoj att få jobba med honom! Jag diggar alla Sällskapsresan-filmerna. :)

    SvaraRadera
  3. svar: jadå, det är klart att man kan göra, men man behöver ju inte skita i att läsa mina inlägg bara för det..

    SvaraRadera
  4. sv: tack! Vi jobbar på att bli perfektionister inom det haha , så det var min andra gång ja gjorde det :D

    hoppas du också hade de bra igår och en god fortsättning på denna dag!:)

    SvaraRadera
  5. Har hoppat över till min träningsblogg nu, vilken av bloggarna läser du helst, modellbloggen eller den här träningsbloggen :) ?
    Svara gärna på den här :D
    Annars, har du planerat in något kul i helgen :)?

    Kram Bea

    SvaraRadera
  6. Hej Carro,,Jag är inte heller så förtjust i Lindas röst,men det blir ändå så jäkla mycket fart och ös,så hon blir bra..dom spelar i Hofors i kväll..
    Jag gillar oxå Lasse Åberg tror jag sett alla filmerna..Haé Kram.

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dig en härlig torsdag. Lite svårt att hålla mig från bloggandet, det gör mig ju glad att kika runt hos er och att skriva en rad själv....
    Kram Kina

    SvaraRadera
  8. Säger bara taskig tajming hedlund :P

    SvaraRadera
  9. Vad kul!

    Svar: Ja, jag kan tänka mig det.. Är ju i stort sett klassiker nu, hennes allra första hits :)

    Tack ska du ha, du med!

    SvaraRadera
  10. Ska baka med mamsen och syrrans tös framöver på hemmagjord pepparkaksdeg... Mums!! Men denna duger att experimentera fram andra kakor på... :P Så det lär säkert bli shopping som vanligt... ;)

    Jag kan flyga jag kan flyga haha... Han verkar verkligen att vara en skön prick!

    Ha en toppenfin dag du med! Är det du som har knyckt solen föresten?! :D

    SvaraRadera
  11. Dagens Bloggtips är nu uppe :) Kika in och se om det blev du sötnos! Annars tycker jag absolut att du ska anmäla dig här igen: http://saandriiiee.blogg.se/2011/november/bloggtipsvinnare-ny-tavling-3.html#comment

    SvaraRadera
  12. haha jo man ska väl inte klaga över sitt liv, men lite bättre kunde de allt va :)

    SvaraRadera
  13. Jag älskar hans filmer. Du kan inte fjäska fram en biobiljett till mig till premiären av hans nya film?:D

    Tack för all peppning från dig:)

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Det var inte min frukost utan den man bla vinna... =) Min frukost all time är hevregrynsgröt med mjölk o ett ägg...

    SvaraRadera
  15. Vad härligt kul, att du får arbeta med en person som man verkligen respekterar ,och som får en verkligen att dra på smajl banden ;) . han är en svensk klassiker!! är man inte uppvuxen med det så är det svårt att förstå :)
    Jag vill bo...i en svamp!!!!
    Ha en lovely Kväll/ kram Månstråle

    SvaraRadera
  16. svar' ja visst är han! det var väl okej :D Vad tycker du om min nya inriktning på bloggen? :)

    SvaraRadera
  17. sv; hehe nej menade alltså inte att de va mkt mat just den dan.. menade att de blir mkt matsnack i bloggen överlag :D alla inlägg handlar om mat:P

    Oj, nu e jag jätteavundsjuk! stort fan av sällskapsresorna, helt klart min humor =D

    SvaraRadera
  18. Vad skoj...:) Är verkligen uppväxt med hans filmer, de är ju helt underbara! Min favorit är nog Snowroller..:)

    Jag är för övrigt övertalad av er läsare, det blir Stafettvasan också. Totalvila på lördagen mellan som sagt och förhoppningsvis frisk och hel så jag kan träna bra innan!

    SvaraRadera
  19. Ja, jag får säga det om någon är elak ;-D

    SvaraRadera
  20. Jäklar vad roligt att jobba tillsammans med honom =) Älskar också alla hans filmer!!

    Sv; Haha jaa, jag är en riktigt morgonmänniska och älskar allt som hör därtill :) Spelar ingen roll om det är en promenad, gymmet eller bara en låång frukoststund. Morgonen är min heliga tid :P

    Tack så mycket! Hoppas att du har haft en härlig dag och att energin kommer tillbaka snart! Kram på dig.

    SvaraRadera
  21. Hej söta..Men så häftigt att få träffa och vara med honom. Ja vem älskar inte hans filmer och repliker. Jag är nog mest frälst i den från fjällen. Kan se den om och om igen. Vilken härlig tjej du är. Bara sprudlar runt dig. Ha en skön fredag och allt gott till dig. Jag ska bara få en omgång till och sen jobba.

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  22. Wow ett stort grattis till dig
    Jätteglad för din skull, de var ett glädjebesked för mig
    kram

    SvaraRadera
  23. Jag gillar ju första filmen eftersom Gran Canaria ligger mig varmt om hjärtat och jag har jobbat på "Peppes Bodega" (som den inte heter i verkligheten)

    SvaraRadera
  24. Jag tycker han är grymt bra =) Älskar filmer han är med i, men har visst inte sett alla dessa *skrattar* Lämnar en kram snygging <3 Kraaam Browneyedgirl

    SvaraRadera
  25. De citaten du nämner är ju så klockrena :) Alla filmer är så roliga :)

    SvaraRadera
  26. Åh vad kul! Förlåt mig för min dumhet, men vad skulle du göra sa du ?=) Nåt samarbete hängde jag bara med på :)

    SvaraRadera