Besökare

fredag 18 november 2011

Egentid...

Igår kväll var jag ensam hemma. Älskling hade åkt ner till sina hemstad Stockholm för lite business. Känns lite ensamt att komma hem till ett tomt hus, när man är van att spendera kvällarna tillsammans. Efter en intensiv dag på jobbet bestämde jag mig för att tappa upp ett bad och tände lite ljus. Det blir ett så härligt sken i badrummet, för det är någon slags diskobelysning i jacuzzin som alternerar mellan blått, grönt och rött.
En dag ska jag lära mig vad alla olika knappar används för. Ikväll var jag nöjd med att den bubblade, lyste och behöll värmen på behagliga 37 grader.

Jag hittade även en film som jag köpt för flera år sedan men aldrig har sett,
Just Like Heaven.
En romantisk komedi som klippt och skuren för en kväll med
kvalitativ egentid.

Unnar du dig själv egentid ibland?
Vad gör du då?
Love,
Carro

23 kommentarer:

  1. Åååh vad härligt och klart som Sören att man ägnar sig åt egen tid ibland, annars hade man ju fått nippran... ;)

    SvaraRadera
  2. Gud, vad mysigt det ser ut! Avis ;)

    Svar: Ja, usch - ibland är det bara för mycket, knappt så man orkar med. Därför extra skönt med helg ja, precis som du säger :)

    Tack, du med!

    SvaraRadera
  3. Åhh det där såg ju ut som en perfekt avslutning på dagen. Egentid är jag nog lite dålig på att unna mig. Förut red jag men har av någon anledning börjat bli lita harig så det blev inte så njutningsfullt att vara ute i stallet längre. Lååånga promenader med voffsingen Bella är nog min egentid nu :) Hoppas du får en fin fredag.
    Kram Kina

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det där såg ut! Ska minsann bada lite senare, ska bara städa och yoga lite först :)

    SvaraRadera
  5. Haha ja jag skrattade gott när jag fick se den... :D
    Vi ska nog spana efter julklappar och födelsedagspresenter även om det blir mest mat tror jag... :P

    Hittade den verkligen inte idag för det är dimmigt och grått värre ut... Men massa plus så jag klagar inte! ;)

    Åh vad mysigt med ett bubbelbad... Här blir det länge i duschen med massagestrålar istället... :P Och klart att man måste unna sig egentid och spaa!

    Ha en toppenkväll du med! Kraam!

    SvaraRadera
  6. haha ja de känns lite konstigt, när folk säger i affären ha en bra dag, o då säger ja godnatt o sov gott

    SvaraRadera
  7. Oj,oj.. det lät inte helt fel med egentid. Inte ofta man får till det tycker jag...

    Men om ett par, tre, fyra år så är barnen stora och kommer inte att spendera så mkt tid hemma så det är väl då min egentid kommer - och då kanske man inte uppskattar den lika mkt som man skulle göra nu..

    Klart du måste köpa dig en hyacint eller två! De är så fina - och behöver minimalt med ompysslig - allt de behöver finns redan i löken!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  8. sv: aha, okej:)

    Hmm, har typ ingen egentid alls. Däremot älskar jag att vara aktiv:D du njuter jag till fullo.
    Ha en superskön kväll!

    SvaraRadera
  9. HAha din egentid såg allt för behaglig ut, Den kunde jag ha lånat nån gång, ett bubbelbad var länge sen jag tog.

    SvaraRadera
  10. Jenny, sjukt roligt "Allt du behöver finns i Löken"

    SvaraRadera
  11. Hejsan,,den egentiden kan många bara drömma om,,ser så inbjudande och skönt ut,lyckliga du..
    Min lilla Moa är en liten go tös som ska fylla 4 i mars,,hon och storebror Loke är farfars ögonstenar,,fortsätt nu njut av bara den.Haé Kram.

    SvaraRadera
  12. Så himla härligt med ett varmt bad, bra musik & tända ljus! MYSIGT!

    Det är ett jobbeked som känns så himla bra! :)

    SvaraRadera
  13. Vilket underbart badkar... hade jag haft det så hade jag förmodligen badat minst en gång per dag;-)!!!

    Hoppas du får en härlig helg vännen:-D

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Gud vad mysigt det lät :) Eftersom att jag är singel har jag gott om egentid. Men den bästa är den tiden jag spenderar på gymmet ;P

    Sv; Ja, jag tror det blir super :) Är ju ett rätt "standard" upplägg inom träningsvärlden, men ändå lite mer strukturerat än hur jag äter i vanliga fall!

    SvaraRadera
  15. Passar på att svara på din kommentar när jag ändå tar min dagliga titt :)

    Kylan här i söder älskar jag inte - saknar norrland och "bitande kyla", snöskottning det är bra träning ;) Men att plogbilarna lyser med sin frånvaro på vägarna - INTE BRA :P

    Köttade på ganska bra på gymmet - det börjar ta sig sa mordbrännarn! :P

    Att få egentid är underbart men inget som man får i överflöd här i vårt hem. :( Men dom få stunder man får är ju guld värda. Det är ungefär som när man åker bort på gymmet och får köra skiten ur sig själv med sin favvomusik i lurarna då jävlar mår jag bra. :)

    Förresten fusk med bubbelbadkar.. Där snackar vi lyx i vardagen =)

    SvaraRadera
  16. Men guud låter som ett alldeles perfekt sätt att spendera sin egentid på ! Det händer att jag får min egentid, då blir det träning, promenad eller slapp framför tv:n som gäller =). Eller så är jag onyttig och njuuuuter lååååångsamt av min choklad till en riktig chic flic film. När jag njuter av mitt snacks då tar det tid kan jag säga haha.

    SvaraRadera
  17. Vad fin din kväll lät. Ett sådant badrum hade jag gärna haft jag också:)

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  18. Och det där såg ju helt underbart ut =) Vilken skön stund. Ha en härlig lördag med nu. Kram browneyedgirl

    SvaraRadera
  19. Vad skönt och avslappnande de är, de är viktigt man behöver tid för sig själv
    kram

    SvaraRadera
  20. Go Moss!! oj oj ser hel härligt ut..
    Är grön av avund,speciellt TV N.. haha..
    En bra egen tid det där!!
    Ha en Dunder dag :)
    Varm Kram Månstråle

    SvaraRadera
  21. Ser ut som en helt underbar kväll! :) Lyx med tv i badrummet. Kommer vara lagom avundsjuk på det efter mina kalla skidturer i vinter..:)

    Sv: Jag lovar att bara vila på lördagen innan Vasaloppet. Vila, äta och dricka massa vatten...:)

    Hoppas du har en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  22. egentid måste man hinna med ibland! Vad mysigt det ser ut. Filmen har jag sett, den är ju söt!!

    SvaraRadera