Besökare

fredag 15 juli 2016

Träningsvila & Furuvik

 Efter att ha fått bekräftat en sliten kropp på sjukhuset tidigare i veckan, bestämde jag mig för total träningsvila resten av veckan. Det känns okej och jag ser mest fram emot återhämtning. 
Idag åkte vi i höstvädret, 15 grader blåst och mulet, ner till Furuvik. Förra året var September jättenyfiken på alla djur, men i år var hon livrädd för allt. Apor, ormar (klok tjej), getter - allt.  
 Det enda hon ville var att komma fram till karusellen kaffekoppen, som hon kom ihåg från förra året. Till slut kom vi fram för och då var hon otroligt nöjd och självklart började vi med kaffekoppen. Jag blev näst intill spyfärdig av den och konstaterade att det skulle bli en tuff karusellturné. 
September kvalade på millimetern in på 110 cm-gränsen och fick därmed åka stora bergochdalbanan. Det var kanske i tuffaste laget, men inga klagomål från hennes sida. Därefter åkte vi en snurrande Bikupa och när jag klev ur den fick jag sätta mig på huk för att hela parken snurrade. 

Nu är vi hemma igen och ganska möra efter en intensiv, men härlig dag!

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar