Besökare

måndag 4 juli 2016

Efter många om och men....

Det är svårt att beskriva det senast dygnet med ord... Trots att jag var 2,5h före avgång på Arlanda fick jag springa genom terminalerna för att hinna i tid. Planet var det sämsta jag åkt med när det gäller utrymme, mat och dryck.  Vi är försenade. Jag springer genom hela Pekings flygplats och kliver ombord 3 minuter före avgång. Vid landning är det storm, så planet flyger till en flygplats 63 mil längre bort. Ingen pratar riktig engelska. Jag säger till min partner in crime Jo att jag nästan har fått nog (vilket hon också nästan har fått efter ett lika galet dygn). Nästa sekund säger kaptenen att vädret är bättre och vi flyger tillbaka 1,5 timme till riktiga flygplatsen. Min väska kommer inte på bandet, men jag hittar den i ett avlägset rum... 
 
Väl på hotellet kommer en uppsättning finklädda kineser med en roomservicevagn med vinflaskor. De knackar på hos grannen, som visade sig vara Jo! Vi skrattar åt vinet, tar ett glas och går sen ut med vår fabrikskontakt och ägaren och käkar Seafood. Jo, det var suuupergott!
Klockan är två på måndag natt här och jag vaknade i söndags morse klockan åtta. Jetlaggad så det föreslår, men efter en intensiv dag imorgon ska det nog äntligen kunna bli lite sömn på det. 

Over and Out!

Love,
Carro 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar