Besökare

onsdag 1 juni 2016

Sommarvärme

Mot alla odds, så har vi fått lite sommarvärme även till Söderhamn. Människor är duktiga på att överdriva temperaturer, men här nådde vi 19 ärliga grader igår och dryga 22 idag. Både igår och idag eftermiddag har jag passat på att jobba hemifrån, vilket också är ganska skönt när det är så intensivt som det är nu. 

Igår passade jag även på att köra årets första riktiga sommarlöpning. Ett intervallpass som jag kände mig riktigt nöjd med och trots att jag sprang på kvällen, lämnade solen märken efter linnet. En annan sak som medföljer de ljumma sommarkvällarna är alla flygfän. Jag vet hur många jag käkade upp igår när jag sprintade upp för backen, men många var det.
Även September gillar när det är varmt ute. "Som i Turkiet", sa hon imorse. Att slippa alla dessa lager kläder är en frihetskänsla även för henne. Jag frågade henne även imorse vad hon vill bli när hon blir stor:
"Jag vill bara vara September", svarade hon som om det var det mest självklara i världen och jag tyckte det var ett väldigt bra svar på en ganska dum fråga.

Nu väntar lite löpintervaller och sedan förberedelse inför morgondagens jobb, som jag faktiskt inte hunnit med en sekund idag, trots att planen igår var att ägna hela dagen åt det. Det svänger snabbt i den här branschen :)

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar