Besökare

söndag 5 juni 2016

Söderhamn Pride

 Då har det åter varit en Pride-festival här i Söderhamn. Vädret bjöd under den "stora festivaldagen", lördagen, på strålande sol även om temperaturen bara steg till 16 grader i skuggan. Liksom varje år, var det riktigt bra drag på stan och en regelrätt folkfest. Älskling räknade till 803 personer i tåget och vi tyckte nog att det var något glesare än tidigare år. Själva arrangemanget var nog ändå det bästa någonsin, med ett festivaltält mitt i stan. Som småbarnsföräldrar tog vi inte del av kvällens festligheter, men jag kan lova att partysuget fanns där! Jag skulle även åter igen vilja poängers hur himla bra årets Pride-låt är, We Better Run, och hur fantastisk Alma är, som sjunger låter. Det är utan tvekan min absoluta sommarfavorit den här sommaren. In på Spotify och lyssna, om ni inte redan gjort det!
På kvällen när vi satt vi middagsbordet, frågade jag September vad som hade varit bäst under hela dagen. Hon hade då varit i lekparken, plockat blommor, tittat på Pride-tåget, vinkat med flaggor, ätit mjukglass, dansat med sin dagiskompis Sara osv. Hennes svar kom direkt:
"Det där hjärtat med ballonger som dansade bakom bilen." 
...och visst var det en fantastisk kreation som bästa Per-Erik bjöd på!
Här hemma har vi nu en relativt slow söndag med familjemys i kombination med lite stand by på Kina-fronten. Vi sitter utomhus och när solen är framme är det skönt, men när den går i moln kan vi näst intill se hur det blåser istappar i luften. 12 grader i skuggan den 5 juni. Snack om att den svenska sommaren är extremt opålitlig. Skärpning!!!

Love,
Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar