Besökare

torsdag 23 juni 2016

Inför Midsommar

 Det spelade ingen roll att jag stoltserade med Sverige-tröjan hela dagen igår, vi åkte ändå ut turneringen så att det stod härliga till. Utan att ha gjort ett enda godkänt mål. Ett mål gjorde vi ju dock igår, men det valde domaren att av för mig okänd anledning döma bort. Desto gladare blev vi över Islands fenomenala framgång! Det enda kruxet nu är ju att mina två favoritlag, England och Island, möts i åttondelen. Samtidigt är man ju då garanterad att ha ett lag kvar till kvartsfinalen, istället för att riskera att båda åker ut om de mött andra lag... I alla fotbollsdiskussioner så ska man i alla fall ha klart för sig att Sverige var turneringen näst sämst rankade lag, bara Albanien är sämre. Däremot är det inte en ursäkt för att inte göra ett enda mål på tre matcher. Bästa spelarna i Sverige var enligt mig Martin Olsson och jag kryper även till korset och medger att Isaksson gjorde en bra insats. Inga misstag alls egentligen. 

Innan vi lämnar den svenska insatsen under EM, så vill jag även poängtera att jag tyckte svenska bjöd upp till riktigt fin dans mot Belgien. 
Fotbollsunderhållning. 
Eloge för det. 
Imorgon vankas det midsommar. Bilden ovanför tog jag förra midsommaren hemma hos mina föräldrar. Många diskuterar hur vädret har varit på midsommar och eftersom jag har bloggat under de fyra senaste midsomrarna kan jag berätta att det i Rexvågen (Söderhamns skärgård) förra året kom upp i 14 grader. Året innan, 2014, toppade vi med 11, men efter det att ett djävulskt regnväder dragit in var det ynka 8 grader. 2013 var det riktigt skönt väder, men vid lunch drog dimma in från havet och solen glimtade bara stundtals emellan. Trots det hade vi tydligen legat i badkläder på bryggan hela dagen. 2012 var jag gravid och då var det strålande sol och bikiniväder hela dagen... 

Imorgon blir det åter igen Rexvågen hos mina föräldrar och traditionellt firande i Skärså klockan 2. Vädret ser  nuläget okej ut, men man vet ju aldrig. Kanonväder blir det definitivt inte, men med lite tur kan vi åtminstone inta lunchen utomhus. 

Önskar Er Alla en Riktigt Fin Midsommar 
(oavsett väder)

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar