Besökare

söndag 15 maj 2016

Goda rutiner

 Det finns så mycket man vill göra i livet, men så få timmar till godo. Jag har under perioder själv prioriterat bort träningstimmar, men riktiga uppehåll från träningen har jag aldrig. När vi är utomlands kan jag vila från den ordinarie träningen, men då går vi istället väldigt mycket, oftast över en mil per dag. Jag är i alla fall oerhört glad över att nu ha fått in en högre träningsintensitet som en del av min vardagliga rutin. Det innebär att jag går ut och springer åtminstone fyra vardagar i veckan innan resten av familjen går upp. Morgonträningen kickar inte bara igång kroppen, utan även knoppen, plus att det självklart är en bonus att den inte norpar familjetid. 
När jag tränar med högre intensitet, är jag även mer motiverad till att äta nyttigare, vilket jag också gör på vardagarna. Däremot handlar det absolut inte om någon diet. Ni som känner mig sedan tidigare, vet hur disciplinerad jag kan vara när jag har ett mål i sikte. I nuläget handlar det inte om något stort mål, utan om en livsstil som gör att jag helt enkelt ger mig själv absolut bästa förutsättningar att kunna få ut maximalt av livet, som att vara en frisk, stark och glad mamma och fru, men även sekundärt för att exempelvis kunna hantera ett krävande (men ack så roligt och spännande) jobb. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar