Besökare

tisdag 29 mars 2016

Sjukstuga

 Jag blev som sagt var dunderförkyld innan vi åkte till Egypten och gick på tabletter samt nässpray hela resan. Efter några dagar började bihålorna även att stöka, vilket var oooerhört oskönt när vi skulle landa på Arlanda. Jag kände mig ju bättre någon förmiddag, men sedan kom ett oerhört bakslag med extrem värk i vänster sida av ansiktet. Först trodde jag att jag fått hål i alla tänder på vänster käkhalva, men sedan började jag ana bihåleinflammation, vilket jag aldrig har haft tidigare. Inatt eskalerade det och jag vaknade med en extremt elak värk vid ettiden och kunde inte somna om då smärtan var hemsk och värktabletter inte bet överhuvudtaget.
Jag fick i alla fall en tid på sjukan nu och förklarade för doktorn hur läget var.
"Men såhär kan du ju inte ha det", svarade han efter att sänkan tagits och undersökning gjorts. En smärre dunderkur penicillin skrevs ut och tillsammans med nässpray, cortisonspray och värktabletter är jag nu redo att bemästra inflammationen. Liksom tidigare dagar är värken betydligt värre på eftermiddagen och jag befarar ännu en sömnlös natt, men det känns positivt att veta att det förhoppningsvis vänder snabbt... 

...och allt är ju relativt. När jag satt och tyckte synd om mig själv idag, läste jag en tuff uppdatering på Facebook. Det finns de som har det värre. Mycket värre. Det gör det alltid. Någon eller några ytterligare sömnlösa nätter på grund av smärta är ju ingenting i relation till mycket annat elände. Som cancer och sånt skit... 
#fuckcancer

Love,
Carro

1 kommentar:

  1. Mors.Usch o fy,Bihåleinflamation,jag har haft 3 gånger,skitjobbigt,1:a gången var värst,minns att jag fick något Sulfapreparat som faktiskt hjälpte.De andra gångerna var lindrigare,då visste jag direkt vad det var,då fick jag penicillin..Detta var säkert 25-30 år sedan..Krya på dig..Kram.

    SvaraRadera