Besökare

måndag 14 mars 2016

Manic Monday

 "Måndagen kom som ett yrväder en aprilafton och hade ett Höganäskrus i en svångrem runt halsen..." Ungefär så har den här veckan börjat, förutom att det var morgon och det inte fanns något Höganäskrus inom synhåll, men jag tror ni förstår. Det är högtryck på kontoret och saker och ting går från klarhet till klarhet. 
 Trots högtrycket hann jag ut en snabb sväng i spåret, innan jag skyndade hem för att precis komma i tid till ett Skype-möte med en Physique-stjärna boende i Colorado. Det är ganska stora kontraster med min Skype-inställning nu och för några månader sedan. Ni som är vän med mig på Facebook kanske minns min story om mitt första möte med en "riktig stjärna", när första mötet vips(!) skulle ske inom en timme och jag hade en sliten t-shirt med nitar samt rufsigt hår på mig. Hur jag åkte hem och satte på mig en skjorta och lockade håret, för att representera företaget på bästa sätt. Idag hann jag inte ens duscha efter skidorna, utan tog bara på mig en t-shirt som jag hade slängt på golvet igår kväll. Jo, mötet idag gick precis lika bra som det i höstas. Det sitter inte i kläderna...
På skidfronten har vi nu en vecka med massor av plusgrader framför oss. Idag var det 8 grader varmt när jag åkte och det kändes nästan som om ljumma vindar i luften. Ett lager kläder och det gick till och med att dra upp armarna. Åkningen var tung, men fortfarande duglig. Det gäller att passa på nu, snart är skidsäsongen ett minne blott. 

Idag kom det även ett spännande paket från USA och knackade på min dörr. Det får jag dock berätta mer om imorgon, för vilken sekund som helst kommer Älskling hem från gymmet. September har redan sovit gott i en timme, efter det att jag hade läst knappt två sidor ur hennes Kaninbok. Den där boken fungerar verkligen till 100% här hemma och idag var det till och med September själv som sa att hon minsann ville "läsa saga nu"...

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar