Besökare

torsdag 25 juni 2015

Sommarmaten

När det gäller det här med träning och hälsa, fitness, välmående eller vilken term man nu vill använda, så vet de flesta människor vid det här laget att träningen bara är en av flera parametrar för att uppnå en god hälsa. Det här med sommar och semester, utmanar inte bara träningen; det utmanar även kosthållningen. Däremot så finns det väldigt många hälsosamma alternativ på sommarmenyn, för den som är intresserad. 

Mycket av det som läggs på grillen är exempelvis bra och framför allt supergoda proteinkällor. 
Kyckling. Parerat kött. Lax, som även innehåller nyttiga omättade fettsyror, som många lätt glömmer att det är jättegott att grilla. Med en stor och gärna färggrann sallad och tillbehör efter smak, kan man avnjuta lyxigt goda och nyttiga måltider varje dag under sommaren. Vi grillar nästan varje dag nu, oavsett väder. 

Förutom all sommarfrukt, så är kvargen fortfarande ett stående inslag i min kosthållning. Ibland som frukost, som mellanmål och ibland på kvällen om jag är hungrig. Utbudet av smaksatt kvarg utan tillsatt socker är väldigt stort nu och jag väljer oftast de sockerfria alternativen, då jag helst undviker socker på veckodagarna. Den nya säsongssmaken från Lindahl's är just nu min favorit: Jordgubb/Rabarber. 

Imorgon börjar min semester. Efter ett intensivt arbetsår, så är det nog välbehövligt, trots att jag trivs oförskämt bra på mitt nya jobb och dagarna bara svischar förbi. 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar