Besökare

söndag 10 maj 2015

Praktiserar "Lagom"

Det blir en himlarns massa träning den här våren. I träningsväg uppskattar jag morgoncardion på vardagsmorgnar mest. Jag hinner då gå igenom i huvudet vad jag ska göra under dagen och förbereder mig i den mån det går för vilka eventuella hinder eller bromsklossar som kan komma i min väg. Formen slipas också sakta men säkert fram tack vare den striktare kosten på vardagar.
Fredagsförberedelser inför lördagsmiddagen

 Eftersom det inte är någon tävling på G, så är helgerna desto mindre strikta. Jag älskar mat och njuter till fullo två dagar i veckan med gott samvete. Jag skulle nå träningsmålen snabbare om jag var lite mer sparsam med godsakerna, men det är inte något som jag prioriterar. Jag drar lite mer åt "Lagom-hållet", vilket är ovant för mig. 
 Lördagens dessert: Chokladcheesecake med Chokladtryffel

Aporpå "Lagom" så var jag uppe på Hällmyra och sprang igår och för första gången på så länge jag kan minnas, började jag gå. Jag var helt slut i hamstrings (baksida ben) efter benpasset dagen innan och det gick inte att hålla i löpsteget i andra mördarbacken inne på 5-slingan. Jag gick i en minut och återhämtade mig lite och sprang sedan igen. Då kändes det åter bättre, men vid en av de sista uppförsbackarna gick jag i tio sekunder efter det att jag nått toppen. Trots det kom jag runt på en, för mig, bra tid. Näst bästa hittills och bara 3 sekunder efter min bästa tid, konstigt nog. Ungefär som att klockan ville ge mig en klapp på axeln och säga att det är okej att ge upp ibland. 
Liten film från gårdagens träning som jag avrundade löpningen med. Jag gillar att pressa ur överkroppen efter det att underkroppen har slitit i spåret.

Det regnar ute idag. Trots det tänkte jag tag mig an slingan alldeles strax. Med funktionella kläder och keps, brukar det gå bra. Det blir också spännande att se om benen känns piggare idag. Träningsvärken brukar vara som värst två dagar efter benpasset, så oddsen är inte på min sida. 

Som ni märker är jag dålig på att uppdatera bloggen. Min avsikt är att göra det oftare, men har inte fått till det riktigt. Kör lite hårdare med Instagram istället. Jag gillar inspirationen som den sociala median erbjuder.


Love,
Carro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar