Besökare

söndag 19 april 2015

LEGDAY

De vanligaste frågorna man får om träning handlar om tre olika saker: hur man bränner fett, hur man får smalare midja och hur man tränar ben/rumpa på ett effektivt sätt. Det finns inte ett svar till dessa frågor och många olika faktorer spelar in. Jag varierar mina övningar, set och reps väldigt mycket. Främst för att kroppen behöver variation för att utvecklas, men även för att träningen blir betydligt roligare när man inte kör samma sak hela tiden. 
Gårdagens benpass såg ut såhär:

Squats/Benböj 
(väldigt djupa med fötterna axelbrett):
Värmde upp med 2 set på 15 reps
1 set 10 rep
1 set 8 rep
1 set 5 rep
1 set 2 rep
1 set 12 rep
Sammanlagt blev det alltså 7 set, varav 2 tunga och ett avslutande där jag tog ut det sista krutet.

Benspark:
2 set 8 rep
2 set 4 rep
1 droppset där jag började med 2 rep och sänkte vikten successivt tills det inte fanns någon kraft kvar.
Sammanlagt 5 set

Sittande bencurl:
2 set 8 rep
1 set 4 rep
2 set 10 rep
Sammanlagt 5 set


Favoritövning för rumpa just nu

Rumplyft i bensparken
2 set 12 rep
1 set 6 rep
1 set 10 rep
Sammanlagt 4 set

I morse kände jag mig mörbultad i benen, men jag hade bra energi i kroppen efter att ha ätit glass med maränger och chokladsås igår kväll, så jag bestämde mig för en längre morgonjogg i vårsolen. Det blev längdrekord för i år; 11 kilometer riktigt skön löpning runt småsjöarna där vi bor (Vadtjärn, Lugnsjön och Färssjön) med avslutning längs kustvägen hem. Det blåste rejält, men i slutet hade jag vinden i ryggen och det var en underbar känsla att springa längs det blå krusande havet.

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar