Besökare

onsdag 22 april 2015

Ge mig fingret...

Det är ingen nyhet här på bloggen att jag älskar bikinis och klänningar. Det senaste halvåret har det dock varit lugnt på just den shoppingfronten, men idag blåste det upp till en smärre storm. 

Scenariot gick ungefär såhär:
Jag: Älskling, jag har hittat en supersnygg bikini som var jättedyr förut, men som det är nästan 70% rea på nu. 
Älskling: ...Men då är det väl bara att köpa den?
Jag: Jo, men jag har hittat en till bikini också, som har samma rea och kostar ännu mindre. Jag kan visa dig...
(tar fram sidan på mobilen)
Jag: Den här bikinin (en tredje) är också jättefin och den kostar ännu mindre...
Älskling suckar och förstår vart det hela bär hän...

Sommaren 2015 är nu räddad. Tre riktigt coola bikinis samt klänningen här ovanför är nu på väg hem till mig. 

Erbjud mig lillfingret och jag rycker åt mig hela handen...

Apropå sommar, så har träningen gått väldigt bra de senaste två veckorna. Resultaten börjar både synas och kännas. Däremot känns det lite väl mycket i mina hälsenor, där jag befarar inflammation som en följd av de 11 kilometerna jag sprang i söndags och eventuellt i kombination med min gigantiska hålfot och mitt konstanta klackadojjor-användande. Efter 30 minuter i fotspat igår, efterföljt av exklusiv massage av Älskling samt påstrykning av Voltaren, känns det betydligt bättre idag. Morgoncardion måste jag dock avverka på crosstrainern ytterligare några dagar innan jag vågar mig på någon löpning igen. Förhoppningsvis rör det sig inte om inflammation, utan om en simpel överansträngning. 
Vi får hoppas... 

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar