Besökare

måndag 9 februari 2015

Nya förutsättningar på gymmet

Det är inte helt okomplicerat att kombinera gymträningen med min nyfunna passion för skidåkning. Skidåkningen har den här veckan tagit otroligt mycket på axlar, bröst, triceps och konditionen till att börja med. I och med att min teknik har utvecklats något, har jag nu även börjat att jobba mer med benen, ryggen och framför allt magen. 

Mina tankar med gymträningen är därför de närmsta veckorna att jag vill fortsätta att jobba på chinsen, eftersom jag har ett uppsatt mål med dem. Trots att jag jobbar mycket med triceps, vill jag underhålla min dipsträning för att helt enkelt inte tappa min styrka där. Benen får som sagt jobba lite mer i skidspåret nu, men jag vill även ge dem den riktigt tunga träningen för att bibehålla styrkan och en form som jag trivs med. 

Gårdagens gympass blev således ett riktigt hopplock:
Chinsträning i maskin
Dipsträning med och utan vikter runt midjan 
Tunga Latsdrag (för att hjälpa chinsen en bit på väg)
Benpress
Bencurl
Benspark
Axelpressmaskin (får inte tappa mina beloveda axlar)
Bicepscurls (är ju bara baksidan som får jobba i skidspåret)

Eftersom jag körde så tungt och med nytt upplägg, vaknade jag igår upp med en fruktansvärd träningsvärk. Efter att ha dunkat av 7,5 kilometer i skidspåret med både dåligt glid och kasst fäste, var jag totalt mörbultad när jag kom hem. Att köra ytterligare ett pass på gymmet, var helt uteslutet. När September ville kolla på plattan (youtube), passade jag på att vila lite. Eller lite... Jag somnade som en stock under täcket med både långbrallor och munkjacka och när Älskling väckte mig efter drygt en timme hade jag sovit djupare än jag gjort på väldigt länge. 

Träningsvärken är ännu värre idag, men jag vaknade ändå upp med en skön känsla i kroppen. Vi har planeringsdag på jobbet idag och ska fördjupa oss i hur vi kan uppnå bättre resultat. 

Jag känner mig motiverad och på bra måndagshumör. 
Tur är väl också det eftersom jag har en intensiv vecka, inkluderande bland annat tre spelningar. 

Hoppas ni alla får en bra start på veckan!

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar