Besökare

måndag 22 december 2014

Variation i Träningen

Efter att ha avslutat årets tävlingssäsong, har jag fokuserat på att hitta en bra balans i min träning. En balans som utvecklar min fysik och framför allt gynnar min hälsa. 
Jag vill ha en stark kropp och särskilt ett starkt hjärta.

Idag körde jag exempelvis bröst/axlar på gymmet och började då med en basövning för vardera muskelgrupp. Jag ökade vikterna successivt tills jag bara orkade två repetitioner och därefter sänkte jag vikten med 50% och pumpade ur den sista orken. Sedan körde jag några finslipande övningar och passet tog ungefär 45 minuter.

I konditionsväg började jag med trappmaskinen. 15 minuter på level 10 är svettigt, men skönt. Direkt efteråt fortsatte jag på crosstrainern 15 minuter med ganska tungt motstånd. Avslutningsvis blev det 15 minuter i roddmaskinen med tyngsta motståndet. En riktigt bra träningsdag efter att ha totalvilat igår. 

I övrigt har jag stökat undan det mesta som släpade på jobbfronten. Jag hade även ett väldigt trevligt och inspirerande möte med 2 av mina 3 Bilbolags-/Volvo Lastvagnsgrabbar. En fin julblomma fick jag med mig också. 

2014 har varit ett riktigt bra år och känslan inför 2015 är minst lika pirrande positiv.

Love, 
Carro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar