Besökare

tisdag 23 december 2014

JagÄrNORMAL

Egentligen är det väldigt dumt att skriva årets viktigaste inlägg en sådan här dag, när nästan alla människor har fullt upp med det sista julstöket och med all rätt prioriterar bort bloggläsning.  Som ni ser skriver jag det här inlägget ändå, för att visa min helhjärtade support till min bikinifitness-vän Mathilda Elgholm och hennes nystartade hashtagg #jagärNORMAL som i stora drag handlar om hur fel man kan uppfatta det här med Fitness och framför allt Bikini Fitness på bland annat Instagram.

"Hej, Carro heter jag! Jag är 31 år gammal, 176 cm lång, väger 70 kg på bilden och inom ramen för vad "NORMAL" fettprocent är för en kvinna. Säsongsvis tävlar jag i Bikinifitness, men utöver det är jag Carro. En tjej som älskar livet; älskar min familj inkluderande make och dotter på 2 år, älskar utmaningar, älskar att resa till solen, älskar mat, älskar glass och väldigt mycket annat. Jag är INTE under "bulk" nu - jag är helt NORMAL och jag älskar min kropp både före, under och efter tävling. Jag är väldigt glad över att @melgholm startade #JagÄrNORMAL nu, eftersom många påbörjar sina tävlingsdieter inför vårens tävlingar efter jul och nyår. Tävlingsformer för just tävlingsdagarna, inte former att eftersträva året runt."

HÄR kan ni läsa Mathildas blogg.


Jag tycker att det är fantastiskt bra gjort av de här tjejerna att ta tag i den här halvt urartade Instagram-trenden. 

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar