Besökare

tisdag 11 november 2014

Bitarna faller på plats

Med ynka 12 dagar till Stage Time börjar bitarna att falla på plats. Formen känns bra och för första gången känner jag att jag har möjlighet att nå mitt mål med den här tävlingshösten: 
att nå mitt livs bästa form. 

Som vanligt kan man dock inte säkert veta förrän man står där på scenen på tävlingsdagen. Många parametrar kan fortfarande gå snett, samtidigt som jag vet att jag flera gånger tidigare har förundrats över hur kroppen reagerar de sista dagarna på en tävlingsdiet. I både positiv och negativ bemärkelse...

Imorse kände jag mig ganska sliten när jag vaknade, så jag bytte ut crosstrainern mot en powerwalk. I spöregn. Det var ändå ganska skönt att komma ut i friska luften och tiden går betydligt snabbare jämfört med konditionsmaskiner inomhus.
Förutom att formen börjar träda fram, så har jag även fått klart med en tävlingscoach för Decembercupen. Vanligtvis brukar Johanna från teamet vara med på tävlingarna, men nu går ju hon liksom större delen av vårt team upp och tävlar på Luciapokalen, så de ligger allihopa i den sista hårdkörningen när jag kör min första tävling. 

På tävlingsdagen 23 november är det nu klart att fina Madelene Stigsjöö kommer vara med mig. Hon tävlar själv i Bikini Fitness och knep bland annat fjärdeplatsen precis före mig i min senaste tävling. Hon tävlar inte själv i november och jag är så glad över att jag ska få ha henne vid min sida. En person med ett stort hjärta på rätt ställe. Vill ni inspireras kan jag varmt rekommendera hennes instagram:

@madelenestigsjoo

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar