Besökare

torsdag 2 oktober 2014

Träningsläget

Mitt i virvelvinden som vi befinner oss i, håller jag ju på med min tävlingsdiet. Det är nu drygt 7 veckor till den första tävlingen och stundtals känns det som att tiden rullar på allt för snabbt. Ända tills i lördags flöt dieten på väldigt bra och resultaten följde näst intill exakt min önskade kurva. I lördags kände jag mig dock extremt sliten i andningen när vi var ute och powerwalkade och kunde samtidigt konstatera att jag dragit på mig en lättare förkylning. 

Eftersom jag kände mig fräsch i kroppen på söndagen, drämde jag av ett benpass, men märkte då att andningen var väldigt tung. Sedan dess har jag således inte kunnat träna någonting. Bihålorna har varit, eller åtminstone känts, igentäppta, jag har haft ont i halsen och varit allmänt tungandad. Viljan att träna har funnits där, men kroppen har inte varit i skick. Det är den fortfarande inte och jag lägger därför in ytterligare två vilodagar. Förkylning i kombination med stress är en olycklig kombo, men min tanke är att den generösa vilan gör mig 100% Fit For Fight igen på söndag. 

Kortfattat kan man säga att jag offrar några lätta träningspass till förmån för att bli helt återställd och kunna gå All In. Det brukar vara ett fungerande koncept, även om det är psykiskt påfrestande att inte kunna träna. Jag kompenserar dock träningsuppehållet med ett mindre kaloriintag, men på det stora hela är det långt ifrån bra att bli sjuk mitt i en tävlingsdiet. 

Bättre nu än om en månad i alla fall, om man ska försöka att vara positiv. Och det ska man ju vara. Alltid.

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar