Besökare

tisdag 14 oktober 2014

Snabbsjuk

Efter en vecka med 20 träningspass, började den här veckan på nästan sämsta tänkbara sätt. Jag kände mig svag i kroppen när jag kom hem efter jobbet igår och la mig under täcket i Septembers rum, där hon kollade på Pippi Långstrump. Termometern visade att jag inte hade någon feber och därför gick jag senare med Älskling och September ut på hennes nattningspromenad. Samtidigt som jag promenerade pratade jag med 3's telefonsupport angående min Brand New Phone som jag skickat in på lagning och om deras katastrofala behandling av ärendet (mer om det en annan gång...). 

Irritationen över deras inkompetens gjorde mig så adrenalinfylld att jag inte kände av något särskilt i kroppen, medan vi gick rundan med väldigt rappa steg. När vi kom hem värkte däremot varenda muskel i kroppen och febern steg samtidigt hastigt. Under natten svettades jag sedan floder och hackade tänder växelvis. I morse hade jag en morgontemperatur på 38,3 vilket kan jämföras med min vanliga eskimåtemperatur på 35,5.

Jag valde trots det att åka till jobbet och framåt lunchtiden hade jag helt plötsligt ingen feber längre. Jag åkte hem redan halv två idag och sov då en och en halv timme. Jag är fortfarande seg i kroppen, men helt feberfri. Konstigt, men väldigt lättande. Dieten klarar inte så många fler bakslag just nu. Bilden ovanför togs två dagar före min första tävling i våras och jämför jag med den, så känns formläget stabilt nu, även om hjärnspökena invaderar med jämna mellanrum. 

"If it was easy, everyone would do it..."

Love,
Carro  

1 kommentar:

  1. Skönt att det gick över så snabbt! Hoppas du får hålla dig frisk nu!

    SvaraRadera