Besökare

tisdag 30 september 2014

Motvind

Det blåser inte direkt medvind över Grundvik Hill den här hösten. Redan i söndags började September bli sämre i sin förkylning igen och var vaken med feber halva natten mot måndag. Efter att ha varit feberfri hela måndag dag, så kom den tillbaka på kvällen, 38,6.
Hon somnade redan 18.00 igår (medan Älskling körde kvällsjobb - vi går skift, pusslar och trixar dagarna i ända känns det som...) och vaknade en kort stund vid halv två, mer het än varm. Redan halv sju åkte jag till jobbet och då sov hon fortfarande. Efter att ha haft en lektion och planerat upp två dagars jobb för vikarien, är jag nu hemma med en ytterst sliten donna.

Mer regel än undantag, händer det här precis när vi ska iväg på en för mig efterlängtad konsert i Globen ikväll. Lady Gaga, en av världens coolaste personligheter. Som tur är kommer mamma och  barnvaktar, men det känns aldrig bra att lämna vår dunderförkylda prinsessa, även om hon kommer att vara i de tryggaste av händer...

Och apropå Lady Gaga, så hittade jag den här bilden på mig själv som togs för ynka 4 år sedan. Jag gick hårmodell och stylisten valde att ta ut svängarna lite, och lät sig inspireras av dåtidens Lady Gaga. Jag minns att det var delade åsikter om stylingen, men annat kan man inte förvänta sig i den då ännu mer konservativa staden Söderhamn. 

Love, 
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar