Besökare

tisdag 3 juni 2014

Tillbaka i träningsskorna

Från och med idag är det äntligen slut på träningsvilan. Jag hade planerat att köra igång redan igår, men eftersom vi har sovit så otroligt lite på semestern, valde jag att vila en dag extra. Eftersom även Älskling åkte på elaka halsbesvär, så befarade jag att även jag skulle trilla dit om jag pressade kroppen med träning i kombination med sömnbristen. 

Det är nog förresten första gången som jag inte har tränat något alls på semestern. Anledningen till det är främst att September var så sjuk, men även då jag hade "tid över" var jag inte särskilt sugen att ens springa på stranden. 
Istället njöt jag extra mycket över att just INTE träna och istället äta och dricka gott.
Because I can 

Efter nio dagars vila kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt motiverad till att dra igång karusellen igen. Nyttigt började jag dock käka redan igår. Däremot vet jag att det bara krävs ett par träningspass för att träningsgnistan ska tändas. Idag går jag således bara på ren och skär självdisciplin. Den är guld värd. Alla människor behöver en dos av det och det finns inga ursäkter att inte tvinga fram den. 
Även om den sitter långt inne ibland...

Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar