Besökare

torsdag 5 juni 2014

Legday = Squat Day

Idag gjorde jag comeback på gymmet. Om jag inte har räknat fel, så blev det två veckors frivillig träningsvila från gymmet - och ja, jag tror att jag behövde. Rent fysiskt eftersom jag har pressade kroppen så hårt de fyra första månaderna i år. Även psykiskt, för att få en ny kick och få ett tydligt avslut på tävlingsvåren 2014, och nu få en tydlig nystart på fortsättning av 2014. Jag har ännu inga tävlingsplaner huggna i sten och det känns ganska skönt. Fokus ligger just nu på att fortsätta att forma benen och snygga till magmusklerna, så att de kommer fram på ett bättre sätt onseason. Såhär offseason får man vara glad över de små små antydningarna till magmuskler...

För övrigt gick benträningen väldigt bra idag. Skön kontakt och stark i kroppen. Jag avrundade passet med lite mage. Det var ett superpass jämfört med tisdagens löpning, kan jag tillägga. Då kändes benen svaga och kroppen tung. Det syntes på tiden, som var flera minuter långsammare än vanligt. Well well... Vad annat att vänta efter en veckas överdriven All Inclusive. Och det var det värt. Utan tvekan.

Love,
Carro 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar