Besökare

onsdag 1 januari 2014

Carros Nyårskarameller - del I

JANUARI 2013
Bloggen 01 jan 2013 - bild från kvällen innan, dvs nyårsafton
Hoppas ni alla hade ett bra avslut på året och självklart att det nya har börjat bra. Jag börjar årets nyårsbloggande med en tillbakablick på 2013 och tänkte då stöka av januari -juni i ett svep.
 
 September blev 4 månader i början på året.
 Jag la upp ett, enligt mig, perfekt träningsschema för att se vad jag kunde åstadkomma i träningsväg på en månad. Det var konditionsträning, hemmaträning samt några gympass.
Jag köpte även en ny bil, en Nissan Juke. Jag har fortfarande kvar den och även om den inte har gått många mil, så är jag otroligt nöjd med den.
 
FEBRUARI 2013
På 24 dagar, 7-31 januari, lyckades jag träna bort 21 centimeter i midjan med mitt tränings- och kostupplägg.
Jag drog igång träningssidan CARROS COACHING på facebook och insåg att om jag någonsin skulle starta det där företaget som jag länge funderat på, så var tiden den rätta. Jag påbörjade en Nyföretagar-kurs och lanserade träningskonceptet "4 Weeks to Satisfaction".
Den andra februari klarade jag efter graviditeten av att köra mina två första strikta dips på länge och satte upp målet att klara 20 stycken innan den första juni. Ett mål jag för övrigt fixade redan i slutet av april.
Jag och Älskling hade massor av tugga pingisdueller i hallen.
Hemma i vardagsrummet körde jag åtskilliga träningspass...
...och hade väldigt mysiga sångstunder med September.
Jag avverkade massor av löppass med bästa vinterskorna Icebugs och barnvagnen.
 
MARS 2013
Jag började månaden med att vara utställare på Hälsomässan. Jag träffade massor av trevliga människor och många kom att bli mina klienter i mitt nystartade företag.
Liten blir stor - jag fyllde 30.
September ägnade stor del av dagarna åt att springa runt i sin gåstol. Sista veckan i mars hade hon varit så pass sjuk i 7 veckor, att hon inte ens kunnat ta sin planerade vaccination. Pigg och glad var hon dock, vårt lilla charmtroll.
 
APRIL
Träningen och företaget tog en riktigt bra skjuts, men Facebooks annonsteam satte gång på gång käppar i mina hjul. Det dröjde många månader och många arga mail, innan de till slut gav upp.
Efter att ha tagit det lite lagom med träningen i februari och mars, drog jag igång med en vårsatsning i april. Som gav resultat.
 
MAJ 2013
Jag och Älskling åkte på en Ålands-kryssning.
Jag shoppade en massa schyssta kläder.
Mina underbar älskingar
Jag bestämde mig för att göra debut i Bikini Fitness 2013.
 
JUNI 2013
Jag började juni månad med att uppträda på Söderhamn Pride...
...som kom att bli en riktig folkfest.
16 juni gjorde jag årets premiärdopp. Ynka 14 grader i havet.
Vi firade midsommar hemma hos mina föräldrar tillsammans med brorsan och hans fina familj.
Vi åkte vattenskoter...
...och fortsatte att träna hårt.
Sommaren bjöd på fantastiskt väder och jag njöt till 100% av tillvaron.
 
Del II återkommer jag med vid ett senare tillfälle!
 
Love,
Carro 

1 kommentar:

  1. Där var en resumé som hette duga! :-)
    Härligt!
    sv:
    Ja, det kräver en del planering att köra så långt och tid, men vem vet… Planen finns där! :-)

    Hoppas 2014 hittills har innehållit en massa positivt för er och fortsätter på samma sätt! Rock on!

    SvaraRadera