Besökare

söndag 17 november 2013

Ofrivillig Träningsvila

I fredagskväll under fotbollmatchen började jag få känningar i halsen. Jag trodde först att det berodde på att jag skrikit till några gånger, men på lördag morgon vaknade jag upp med Halsont De Luxe. Oerhört frustrerande, mest på grund av att det innebar ofrivillig träningsvila. Vid feber och halsont ska man absolut inte träna, eftersom man då kan drabbas av hjärtsäcksinflammation och hjärtmuskelinflammation. I värsta fall kan det leda till döden.
 
 
 Idag är halsonten nästan borta, men en rinnande näsa och allmän hängighet förlänger träningsvilan ytterligare minst en dag. Älskling och lillan har precis dragit till gymmet och istället för ett brutalt benpass ligger jag nu i soffan med Sten & Stanley som sällskap. Säga vad man vill om dem, men 50 års turnerande är imponerande. Särskilt med tanke på att de till skillnad från nästan alla andra "långkörare", fortfarande låter lika. Främst sångarna brukar få problem på senare år, men de här gubbarna är sannerligen still going strong, även om de som ni kanske förstår inte finns med på mina Spotify-listor.
 
 Vidare pratas det nu John F Kennedy på Nyhetsmorgon. De nämner, lite oväntat, konspirationsteorier och det är något som jag är lite svag för. Inte bara när det gäller presidentmordet, utan även månlandningen och några andra minst sagt uppseendeväckande händelser.
 
Nu ska jag kurera  och hoppas att jag gör någon form av rekordåterhämning tills imorgon.
 
Love,
Carro 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar